diumenge, 25 de març del 2018

JORNADA DE FORMACIÓ WISC-V

Hola a tots/es!
Abans de començar les intervencions del pla de treball, des de la direcció de l’EAP em van fer la proposta si volia assistir a una petita formació que es realitzaria un matí de dijous de Febrer de 2018  de 11-14h que es duria a terme a la seu de l’EAP  on hi assistirien tots els psicopedagogs per conèixer les novetats del WISC-V per part de Pearson. Degut a que de 9-11h la meva tutora tenia coordinació a la seu de l’EAP vaig poder aprofitar ambdues activitats. La primera vam concretar via agenda les activitats que teniem previstes dur a terme durant aquest practicum II i em va ensenyar i explicar el model que els arriba des del CDIAP per les valoracions d’entrades a P3 el curs vinent. Aquest tema l’explicaré en un altre post per no barrejar conceptes.
La segona part vaig assisitir a la formació del WISC-V i la valoració és molt positiva. Al principi anava una mica perduda ja que malgrat conegués el WIS-IV no l’havia passat mai ni tampoc interpretat posteriorment. Però amb explicació d’alguna companya em vaig familiaritzar una mica en totes les novetats.
Em vaig sentir alleugerida quan hi havia psicopedagogues noves a l’EAP i tampoc l’havien passat mai i estaven igual que jo!
La part inicial de la formació es va dedicar a explicar les novetats i modificacions que hi havia entre un i altre test i la segona part vam fer un supòsit de cas. Algunes de les modificacions a considerar: hi ha 5 índexs primaris enlloc de 4, de secundaris també n’hi ha 5, s’han eliminat 3 proves (adivinanzas / figuras incompletas/ conceptos) i n’hi ha de noves (puzzles visuales, span de dibujos y balanzas),...
La intencionalitat del WISC-V és incorporar millores per tal de facilitar i simplificar la identificació de problemes i la recerca de solucions. 
Al llarg de la formació la formadora va reiterar varies vegades la importància de la lectura del manual d’aplicació ja que quedaven tots els aspectes i proves molt concretats i sobretot per la gent que està acostumada a passar el WISC-IV hi ha CANVIS  a considerar.
També ens va ensenyar les proves noves: balanzas, spam de dibujos y puzles visuales y els vam fer allà.
La part més complicada per a mi va ser la del cas, ja que hi teniem les dades dels resultats en diferents proves i haviem d’intentar elaborar un perfil i interpretar els resultats.
A continuació adjunto alguna imatge.


 


Podeu trobar més informació:

1 comentari: