Comencem
a treballar en el cas 3. A continuació exposo els 3 casos en els
que volem intervenir i cada un les fases que seguirà. Ja que tots
tres són diferents i algun nen/a no va a la Llar d’Infants i per
tant la valoració psicopedagògica és diferent. En el quadre he
escrit les inicials per tal de tenir clars el cas a treballar i
respectar a la vegada la Protecció de Dades que és mot rellevant i
essencial en la nostra tasca.
Anem
per feina: a continuació he subratllat amb groc les fases en les
qual explicaré la meva intervenció a continuació:
FASES
|
CAS
A : B.B.V
|
CAS
B: I.M.R.A
|
CAS
C: I.S
|
1.
Recollida protocol de demanda d’informació de l’ EAP al CDIAP
|
X
|
X
|
X
|
2.
Reunió Poblacions
|
X
|
X
|
X
|
3.Valoracions
Llar d’Infants
|
X
|
|
|
4.Valoracions
Seu de l’EAP - famílies
|
X
|
X
|
X
|
5.Coordinació
amb professionals de l’equip (EAP) per parlar dels casos amb
afectació motriu
|
X
|
X
|
X
|
6.
Elaboració fulls de registre d’observació Llars d’Infants.
|
X
|
X
|
X
|
7.
Reunió famílies.
|
X
|
X
|
X
|
8.Informar
als centres receptors dels alumnes (si és necessari) si són
alumnes de necessitats educatives especials (planifircar mesures i
suports necessaris per donar una resposta educativa adequada). Si
no són alumnes NEE no caldrà establir contacte (depèn casos )
|
X
|
X
|
X
|
FASE
1 : Recollida protocol de
demanda d’informació de l’ EAP al CDIAP
DATA:
Primeres setmanes febrer 2018 HORES: 20
min / cas (al ser 3 casos correspondria 1h)
|
Objectius: Recollir
els fulls de protocol de demanda d’informació que dóna el
CDIAP a l’EAP on hi ha una estimació de necessitat de
valoració, impressió diagnòstica, característiques personals,
professionals que intervenen del CDIAP. Destinataris/àries:
professionals CDIAP
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
Recollida fulls de protocols per poblacions. Cada referent de
zona s’encarrega de recollir-los tots per posteriorment
parlar-ne en una reunió. 2. Coordinació professionals CDIAP.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.Fulls
de protocol de demanda d’informació de l’EAP al CDIAP
2.Coordinació professionals CDIAP
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
S’han rebut els documents correctament? N’ha quedat algun
pendent?
|
En
aquesta fase s’han recollit tots els protocols de demanda
d’informació que el CDIAP dóna a l’EAP i a partir d’aquí
s’han seleccionat els casos que són susceptibles de valoració
psicopedagògica (dels quan hem escollit tres per valorar
conjuntament amb la meva tutora). Degut a que la meva tutora de
practiques intervé en una sola població hem escollit aquesta per a
fer la intervenció.
En
aquesta fase també vam fer coordinació amb els psicòlegs del CDIAP
per parlar dels casos i aquells aspectes més rellevants a
considerar. En alumnat atès també per la fisioterapeuta del CDIAP
també es van coordinar amb la fisioterapeuta de l’EAP.
El
model de fitxa que omple el CDIAP és:
No
adjunto la fitxa omplerta per tal de respectar la confidencialitat de
dades que se m’ha demanat des de l’eap.
Analitzant
el objectius proposats en el meu pre projecte, així com les
activitats i instruments hem seguit la proposta feta amb
anterioritat. S’ha establert una coordinació col·laborativa amb
el CDIAP i els protocols han sigut de gran utilitat per a poder fer
un cribratge inicial important.
La
meva reflexió i valoració és molt positiva. El
fet de poder tenir un primer cribratge per part dels professionals
que fins ara intervenen amb els nens/es crec que és de gran
utilitat. Aquest document a més a més al mostrar una petita
descripció del cas i els professionals que hi intervenen (psicòlegs,
fisioterapeutes,...) ha facilitat la coordinació amb aquests i el
fet de tenir algunes idees sobre la situació del nen/a.
Crec que
és molt important el treball de zona de forma col·laborativa. M’ha
semblat molt interessant aquest treball col·laboratiu entre CDIAP-
EAP on cada servei amb les seves funcions i objectius treballant de
la mà per un mateix cas. Realment ho he trobat molt interessant.
En
aquesta fase la meva actuació s’ha basat en conèixer aquest full
de demanda d’informació, familiaritzar-me amb ell, saber extreure
la informació important i tenir-la clara per poder posteriorment
participar en la següent fase.
Un
altre aspecte important és el bloc estimat 1-2-3 on es fa una
gradació des del CDIAP on exposen si creuen que poden necessitar més
o menys necessitats educatives i per tant estar-hi més atents en la
valoració. De vegades hi ha una concreció diagnòstica acompanyada
d’aquesta númeració però ajuda a establir una mica grau de
necessitat- valoració. Tot i que cal tenir presenta que després la
valoració psicopedagògica i per tant la necessitat o no de
dictàment, informe d’inici d’escolarització o res és
exclusivament tasca de l’EAP però és una altra dada de la visió
que té el CDIAP.
FASE
2 : Reunió de
poblacions DATA: dijous
tarda Febrer 2018 HORES: 1h
|
Objectius: Conèixer
els casos i concretar els professional que realitzaran cada
valoració.
Destinataris/àries:
psicopedagogs – fisioterapeutes EAP
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.Llegir
fulls de protocol d’informació donats pel CDIAP. 2. Establir
professionals que realitzaran la valoració de cada cas. Seran dos
psicopedagogs per cas i en algun també la fisioterapeuta. De cada
cas s’establirà un referent ja que serà la persona que es
posarà en contacte amb la família, Llar d’Infants (en cas de
ser necessari),...3. Saber si CDIAP ja ha avisat a totes les
famílies sobre el procediment i la intervenció de l’EAP.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Fulls de protocol d’informació 2. Reunió professionals EAP
intervenen en una població. 3. Graella alumnat i professionals
que el valoraran, lloc (Llar d’infants, seu EAP,...)
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
S’han pogut concretar els professionals de cada cas? 2. És té
la informació necessària per contactar amb les famílies i llars
d’Infants,...
|
Una
vegada coneguts tots els casos, en aquesta reunió es va elaborar una
graella per concretar els nens/es que s’havien de veure, quin
professional i on (llar d’infants, EAP o ambdues coses). Aquí el
meu paper va ser d’observadora ja que no era jo qui havia
d’organitzar-ho però si que vam concretar les dates amb els casos
corresponents a la meva tutora. En total els casos a valorar han
estat 13 en la població. A continuació adjunto un model de graella,
però per considerar la protecció de dades al blog no posaré cap
dada. Si és necessari al presentar el projecte ja ho faré.
Alumne
|
Llar
d’Infants
|
Valoració
CDIAP Professional
|
Proposta
d’escola
|
Bloc
Estimat
|
Qui
farà la valoració?
|
Telèfon
|
Dictamen
|
1.
B.B
|
NO
|
L
i R
|
-
|
2
|
Esther
-Eva
|
XXXXXXXXX
|
|
2.
I.S
|
NO
|
L
i R
|
XXXXXXXXX
|
2
|
Sara-
Eva
|
XXXXXXXXX
|
|
3.
R.G.G
|
NO
|
R
|
XXXXXXXXX
|
2
|
Sara-
Esther
|
XXXXXXXXX
|
|
4.
E. A. N
|
XXXXXXXXX
|
R
|
XXXXXXXXX
|
2
|
Esther
-Eva
|
XXXXXXXXX
|
|
5.
R .B.B
|
XXXXXXXXX
|
R
|
XXXXXXXXX
|
1
|
Sara
- Esther
|
XXXXXXXXX
|
|
6.
O. A.
|
NO
|
R
|
-
|
2
|
Eva
- Sara
|
XXXXXXXXX
|
|
7.
S.S.S
|
XXXXXXXXX
|
C
|
XXXXXXXXX
(germà)
|
1/2
|
Sara
-Eva
|
XXXXXXXXX
|
|
8.
V. M .G
|
XXXXXXXXX
|
C
i
|
XXXXXXXXX
|
1/2
|
Esther
-Sara
|
XXXXXXXXX
|
|
9.
I.M.R.A
|
NO
|
R
I R (fisio)
|
XXXXXXXXX
|
1
|
Eva-
Esther-Eva (fisio)
|
XXXXXXXXX
|
|
10.
B. M. P
|
XXXXXXXXX
|
C
i L
|
XXXXXXXXX
|
2
|
Esther
-Eva
|
XXXXXXXXX
|
|
11.
0.H
|
XXXXXXXXX
|
C
i L i A
|
XXXXXXXXX
|
1
|
Sara
- Esther
|
XXXXXXXXX
|
|
12.
A. E
|
NO
|
M
i C
|
XXXXXXXXX
|
1
|
Eva
- Sara
|
XXXXXXXXX
|
|
13.B.
B. V
|
NO
|
R
i M (fisio)
|
-
|
2
|
Sara
– Esther- Estela (fisio)
|
XXXXXXXXX
|
Aquí
també englobaríem els 3 casos amb la mateixa fase. Ja veureu, però
que a partir de la propera fase la cosa ja canvia...cada cas segueix
una fase diferent.
Els
objectius es van poder dur a terme, així com les activitats
plantejades. Val a dir a que degut que la PAC1 l’hem anat entregant
aquests dies aquestes intervencions ja iniciades les he pogut
verificar millor, ja que les estava duent a terme.
A
partir dels casos que estaven adjudicats a la meva tutora vam
seleccionar 3: un que tenia atenció de fisioteràpia al CDIAP i que
per tant contemplaria també la observació i possible intervenció
de la fisioterapeuta de l’EAP, un altre que anés a llar d’Infants
i un altre que no. La meva tutora tenia molts més casos però no ha
sigut possible abarcar-ne més.
Realment
a nivell de reflexió personal: és increïble la
quantitat de feina que impliquen aquestes valoracions d’entrada a
P3. Posteriorment ja ho anirem veient.
Un
aspecte que era important a tenir en compte és si per part del CDIAP
s’havia avisat a les famílies de la futura intervenció per part
de l’EAP. És molt important aquesta informació i treball conjunt
entre dos serveis de zona, que intervenen en un mateix cas. En molts
casos aquest treball conjunt s’allargarà encara uns cursos més
(si continuen reben atenció al CDIAP) i altres potser no per
això crec que aquest treball conjunt és molt
important.
Continuem....
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada