diumenge, 29 d’abril del 2018

COMENCEM A TREBALLAR EN EL CAS 3


Comencem a treballar en el cas 3. A continuació exposo els 3 casos en els que volem intervenir i cada un les fases que seguirà. Ja que tots tres són diferents i algun nen/a no va a la Llar d’Infants i per tant la valoració psicopedagògica és diferent. En el quadre he escrit les inicials per tal de tenir clars el cas a treballar i respectar a la vegada la Protecció de Dades que és mot rellevant i essencial en la nostra tasca.
Anem per feina: a continuació he subratllat amb groc les fases en les qual explicaré la meva intervenció a continuació:
FASES
CAS A : B.B.V
CAS B: I.M.R.A
CAS C: I.S
1. Recollida protocol de demanda d’informació de l’ EAP al CDIAP
X
X
X
2. Reunió Poblacions
X
X
X
3.Valoracions Llar d’Infants
X


4.Valoracions Seu de l’EAP - famílies
X
X
X
5.Coordinació amb professionals de l’equip (EAP) per parlar dels casos amb afectació motriu
X
X
X
6. Elaboració fulls de registre d’observació Llars d’Infants.
X
X
X
7. Reunió famílies.
X
X
X
8.Informar als centres receptors dels alumnes (si és necessari) si són alumnes de necessitats educatives especials (planifircar mesures i suports necessaris per donar una resposta educativa adequada). Si no són alumnes NEE no caldrà establir contacte (depèn casos )
X
X
X

FASE 1 : Recollida protocol de demanda d’informació de l’ EAP al CDIAP
DATA: Primeres setmanes febrer 2018 HORES: 20 min / cas (al ser 3 casos correspondria 1h)
Objectius: Recollir els fulls de protocol de demanda d’informació que dóna el CDIAP a l’EAP on hi ha una estimació de necessitat de valoració, impressió diagnòstica, característiques personals, professionals que intervenen del CDIAP. Destinataris/àries:    professionals CDIAP
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Recollida fulls de protocols per poblacions. Cada referent de zona s’encarrega de recollir-los tots per posteriorment parlar-ne en una reunió. 2. Coordinació professionals CDIAP.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.Fulls de protocol de demanda d’informació de l’EAP al CDIAP 2.Coordinació professionals CDIAP
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. S’han rebut els documents correctament? N’ha quedat algun pendent?

En aquesta fase s’han recollit tots els protocols de demanda d’informació que el CDIAP dóna a l’EAP i a partir d’aquí s’han seleccionat els casos que són susceptibles de valoració psicopedagògica (dels quan hem escollit tres per valorar conjuntament amb la meva tutora). Degut a que la meva tutora de practiques intervé en una sola població hem escollit aquesta per a fer la intervenció.

En aquesta fase també vam fer coordinació amb els psicòlegs del CDIAP per parlar dels casos i aquells aspectes més rellevants a considerar. En alumnat atès també per la fisioterapeuta del CDIAP també es van coordinar amb la fisioterapeuta de l’EAP.

El model de fitxa que omple el CDIAP és: 
No adjunto la fitxa omplerta per tal de respectar la confidencialitat de dades que se m’ha demanat des de l’eap.
Analitzant el objectius proposats en el meu pre projecte, així com les activitats i instruments hem seguit la proposta feta amb anterioritat. S’ha establert una coordinació col·laborativa amb el CDIAP i els protocols han sigut de gran utilitat per a poder fer un cribratge inicial important.

La meva reflexió i valoració és molt positiva. El fet de poder tenir un primer cribratge per part dels professionals que fins ara intervenen amb els nens/es crec que és de gran utilitat. Aquest document a més a més al mostrar una petita descripció del cas i els professionals que hi intervenen (psicòlegs, fisioterapeutes,...) ha facilitat la coordinació amb aquests i el fet de tenir algunes idees sobre la situació del nen/a.

Crec que és molt important el treball de zona de forma col·laborativa. M’ha semblat molt interessant aquest treball col·laboratiu entre CDIAP- EAP on cada servei amb les seves funcions i objectius treballant de la mà per un mateix cas. Realment ho he trobat molt interessant.

En aquesta fase la meva actuació s’ha basat en conèixer aquest full de demanda d’informació, familiaritzar-me amb ell, saber extreure la informació important i tenir-la clara per poder posteriorment participar en la següent fase.

Un altre aspecte important és el bloc estimat 1-2-3 on es fa una gradació des del CDIAP on exposen si creuen que poden necessitar més o menys necessitats educatives i per tant estar-hi més atents en la valoració. De vegades hi ha una concreció diagnòstica acompanyada d’aquesta númeració però ajuda a establir una mica grau de necessitat- valoració. Tot i que cal tenir presenta que després la valoració psicopedagògica i per tant la necessitat o no de dictàment, informe d’inici d’escolarització o res és exclusivament tasca de l’EAP però és una altra dada de la visió que té el CDIAP.

FASE 2 : Reunió de poblacions DATA: dijous tarda Febrer 2018 HORES: 1h
Objectius: Conèixer els casos i concretar els professional que realitzaran cada valoració.
Destinataris/àries: psicopedagogs – fisioterapeutes EAP
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.Llegir fulls de protocol d’informació donats pel CDIAP. 2. Establir professionals que realitzaran la valoració de cada cas. Seran dos psicopedagogs per cas i en algun també la fisioterapeuta. De cada cas s’establirà un referent ja que serà la persona que es posarà en contacte amb la família, Llar d’Infants (en cas de ser necessari),...3. Saber si CDIAP ja ha avisat a totes les famílies sobre el procediment i la intervenció de l’EAP.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Fulls de protocol d’informació 2. Reunió professionals EAP intervenen en una població. 3. Graella alumnat i professionals que el valoraran, lloc (Llar d’infants, seu EAP,...)
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. S’han pogut concretar els professionals de cada cas? 2. És té la informació necessària per contactar amb les famílies i llars d’Infants,...

Una vegada coneguts tots els casos, en aquesta reunió es va elaborar una graella per concretar els nens/es que s’havien de veure, quin professional i on (llar d’infants, EAP o ambdues coses). Aquí el meu paper va ser d’observadora ja que no era jo qui havia d’organitzar-ho però si que vam concretar les dates amb els casos corresponents a la meva tutora. En total els casos a valorar han estat 13 en la població. A continuació adjunto un model de graella, però per considerar la protecció de dades al blog no posaré cap dada. Si és necessari al presentar el projecte ja ho faré.

Alumne
Llar d’Infants
Valoració CDIAP Professional

Proposta d’escola
Bloc Estimat

Qui farà la valoració?
Telèfon
Dictamen
1. B.B
NO
L i R
-
2
Esther -Eva
XXXXXXXXX

2. I.S
NO
L i R
XXXXXXXXX
2
Sara- Eva
XXXXXXXXX


3. R.G.G

NO
R
XXXXXXXXX
2
Sara- Esther
XXXXXXXXX

4. E. A. N
XXXXXXXXX
R
XXXXXXXXX
2
Esther -Eva
XXXXXXXXX

5. R .B.B

XXXXXXXXX
R
XXXXXXXXX
1
Sara - Esther
XXXXXXXXX

6. O. A.
NO

R
-
2
Eva - Sara
XXXXXXXXX

7. S.S.S
XXXXXXXXX
C
XXXXXXXXX (germà)
1/2
Sara -Eva
XXXXXXXXX

8. V. M .G
XXXXXXXXX
C i
XXXXXXXXX
1/2
Esther -Sara
XXXXXXXXX

9. I.M.R.A
NO
R I R (fisio)
XXXXXXXXX
1
Eva- Esther-Eva (fisio)
XXXXXXXXX

10. B. M. P
XXXXXXXXX
C i L
XXXXXXXXX
2
Esther -Eva
XXXXXXXXX

11. 0.H
XXXXXXXXX
C i L i A
XXXXXXXXX
1
Sara - Esther
XXXXXXXXX

12. A. E
NO
M i C
XXXXXXXXX
1
Eva - Sara
XXXXXXXXX

13.B. B. V
NO
R i M (fisio)
-
2
Sara – Esther- Estela (fisio)
XXXXXXXXX


Aquí també englobaríem els 3 casos amb la mateixa fase. Ja veureu, però que a partir de la propera fase la cosa ja canvia...cada cas segueix una fase diferent.

Els objectius es van poder dur a terme, així com les activitats plantejades. Val a dir a que degut que la PAC1 l’hem anat entregant aquests dies aquestes intervencions ja iniciades les he pogut verificar millor, ja que les estava duent a terme.

A partir dels casos que estaven adjudicats a la meva tutora vam seleccionar 3: un que tenia atenció de fisioteràpia al CDIAP i que per tant contemplaria també la observació i possible intervenció de la fisioterapeuta de l’EAP, un altre que anés a llar d’Infants i un altre que no. La meva tutora tenia molts més casos però no ha sigut possible abarcar-ne més.

Realment a nivell de reflexió personal: és increïble la quantitat de feina que impliquen aquestes valoracions d’entrada a P3. Posteriorment ja ho anirem veient.
Un aspecte que era important a tenir en compte és si per part del CDIAP s’havia avisat a les famílies de la futura intervenció per part de l’EAP. És molt important aquesta informació i treball conjunt entre dos serveis de zona, que intervenen en un mateix cas. En molts casos aquest treball conjunt s’allargarà encara uns cursos més (si continuen reben atenció al CDIAP) i altres potser no per això crec que aquest treball conjunt és molt important.

Continuem....


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada