La
intencionalitat és valorar els casos susceptibles de necessitat de
dictamen, d’informe d’inici d’escolarització o bé, cap
d’aquestes opcions (alumne/a entra sense cap reconeixement
específic al centre) i fer una proposta d’escolarització.
FASE
1 :
Recollida protocol de demanda d’informació de l’ EAP al CDIAP
DATA:
Primeres setmanes febrer 2018
HORES: 20
min / cas
(al
ser 3 casos correspondria 1h)
|
Objectius:
Recollir
els fulls de protocol de demanda d’informació que dóna el
CDIAP a l’EAP on hi ha una estimació de necessitat de
valoració, impressió diagnòstica, característiques personals,
professionals que intervenen del CDIAP.Destinataris/àries:
professionals CDIAP
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
Recollida fulls de protocols per poblacions. Cada referent de zona
s’encarrega de recollir-los tots per posteriorment parlar-ne en
una reunió de zona. 2. Coordinació professionals CDIAP
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.Fulls
de protocol de demanda d’informació de l’EAP al CDIAP 2.
Reunió professionals CDIAP
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
S’han rebut els documents correctament? N’ha quedat algun
pendent?
|
FASE
2 : Reunió
de poblacions
DATA: dijous
tarda
Febrer
2018
HORES:
1h
|
Objectius:
Conèixer els casos i concretar els professional que realitzaran
cada valoració.
Destinataris/àries:
psicopedagogs – fisioterapeutes EAP
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.Llegir
fulls de protocol d’informació donats pel CDIAP. 2. Establir
professionals que realitzaran la valoració de cada cas. Seran dos
psicopedagogs per cas i en algun també la fisioterapeuta. De cada
cas s’establirà un referent ja que serà la persona que es
posarà en contacte amb la família, Llar d’Infants (en cas de
ser necessari),...3. Saber si CDIAP ja ha avisat a totes les
famílies sobre el procediment i la intervenció de l’EAP.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Fulls de protocol d’informació 2. Reunió professionals EAP
intervenen en una població. 3. Graella alumnat i professionals
que el valoraran, lloc (Llar d’infants, seu EAP,...)
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
S’han pogut concretar els professionals de cada cas? 2. És té
la informació necessària per contactar amb les famílies i llars
d’Infants,...
|
FASE
3: Valoracions
Llar d’Infants DATA:
diversos
matins entre febrer i març 2018
HORES: 1h
/cas(1h)
|
Objectius:
Obtenir informació sobre l’alumne/a, les seves característiques
i les seves necessitats educatives. Destinataris/àries:
alumnat
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
Visita a la Llar d’Infants per observar l’alumne en el context
educatiu 2. Compartir informació amb les mestres.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.Observació
Llar d’infants 2. Reunió mestres Llar d’Infants 3. Registre
observació sistemàtica (professionals Llar d’Infants)
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
S’ha obtingut informació necessària? 2. S’han compartit
informacions amb la Llar d’Infants de forma col·laborativa?
|
FASE
4: Valoracions
Seu de l’EAP DATA:
tardes
dimarts/dijous Febrer i Març 2018
HORES: 1h/cas
(2h)
|
Objectius:
Obtenir informació sobre l’alumne/a, les seves característiques
i les seves necessitats educatives. Destinataris/àries:
alumnat i família.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
Presentació família. 2. Compartir informació rellevant (dades
mèdiques, desenvolupament de l’infant, dades familiars,...)
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Reunió 2. Observació 3. Documents mèdics o altres.
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
S’ha establert una conversa positiva on s’han compartit
informacions.
|
FASE
5 : Coordinació
amb professionals de l’equip (EAP) per parlar dels casos amb
afectació motriu
DATA:
tardes
dimarts/dijous Febrer i Març 2018
HORES:
1h
|
Objectius:
Compartir informacions de l’alumna i les seves necessitats
educatives i/o d’equipament específic de l’alumnat amb
afectació motriu. Destinataris/àries:
fisioterapeuta
EAP
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
Coordinació amb la fisioterapeuta de l’EAP per compartir
informacions i concretar les necessitats educatives.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Reunió.
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
S’ha realitzat una reunió col·laborativa? 2. S’ha obtingut
la informació necessaria vers les necessitats educatives
derivades d’afectació motriu així com la necessitat
d’equipament específic per a l’escolarització?
|
FASE
6 : Elaboració
fulls de registre d’observació Llars d’Infants. DATA:
Febrer i Març
HORES:
1h/ cas
|
Objectius:
complimentar el full de registre on es contempli el nivell
competencial del nen/a mitjançant la observació sistemàtica.
Destinataris/àries:
nens
i nenes Llar d’Infants / educadores Llar
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
Anar a la Llar d’Infants per omplir els fulls de registre.
2.Intercanvi d’impressions (tutores llars, famílies,
professionals CDIAP. 3.Revisió del full
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.Observació
. 2. Complementació registre col·laborativament.
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.S’ha
pogut observar el nen/a a la llar d’infants? 2. S’ha pogut
complimentar el full de registre d’observació? S’han
compartit i intercanviat impressions amb les professionals de la
Llar d’infants?
|
FASE
7 : Reunió
famílies
DATA:
tardes
dimarts/dijous Març 2018
HORES:
1h/ cas
|
Objectius:
fer devolució de la valoració i consensuar la escolarització
més adequada. 2. Acompanyar a la família en la presa de
decisions (aquest pot implicar una o vàries trobades en funció
de les necessitats).
Destinataris/àries:
famílies.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
Explicar característiques observades i si hi ha alguna necessitat
educativa. Consensuar l’escolarització més adequada (concreció
de si es farà dictamen, informe d’escolarització o bé res).
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Reunió
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
Grau de satisfacció de les famílies al llarg del procés. 2.
S’ha establert una conversa positiva i s’han establert les
necessitats i escolarització més adient de forma compartida amb
la família?
|
FASE
8: Informar
als centres receptors dels alumnes (si és necessari) si són
alumnes de necessitats educatives especials (planifircar mesures i
suports necessaris per donar una resposta educativa adequada). Si
no són alumnes NEE no caldrà establir contacte (depèn casos )
HORES:1h
|
El
temps per preparar, elaborar, analitzar, registrar dades i
elaboració documents HORES:
1h/cas
Elaboració
dictàmen escolarització (si és necessari)
HORES:
2h
|
Explicació
per part de la tutora en diversos moments de la intervenció
HORES:
2h
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada