diumenge, 29 d’abril del 2018

CAS 3: VALORACIONS ENTRADES P3 INFANTIL CURS 2018-19



La intencionalitat és valorar els casos susceptibles de necessitat de dictamen, d’informe d’inici d’escolarització o bé, cap d’aquestes opcions (alumne/a entra sense cap reconeixement específic al centre) i fer una proposta d’escolarització.

FASE 1 : Recollida protocol de demanda d’informació de l’ EAP al CDIAP
DATA: Primeres setmanes febrer 2018 HORES: 20 min / cas (al ser 3 casos correspondria 1h)
Objectius: Recollir els fulls de protocol de demanda d’informació que dóna el CDIAP a l’EAP on hi ha una estimació de necessitat de valoració, impressió diagnòstica, característiques personals, professionals que intervenen del CDIAP.Destinataris/àries: professionals CDIAP
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Recollida fulls de protocols per poblacions. Cada referent de zona s’encarrega de recollir-los tots per posteriorment parlar-ne en una reunió de zona. 2. Coordinació professionals CDIAP
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.Fulls de protocol de demanda d’informació de l’EAP al CDIAP 2. Reunió professionals CDIAP
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. S’han rebut els documents correctament? N’ha quedat algun pendent?
FASE 2 : Reunió de poblacions DATA: dijous tarda Febrer 2018 HORES: 1h
Objectius: Conèixer els casos i concretar els professional que realitzaran cada valoració.
Destinataris/àries: psicopedagogs – fisioterapeutes EAP
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.Llegir fulls de protocol d’informació donats pel CDIAP. 2. Establir professionals que realitzaran la valoració de cada cas. Seran dos psicopedagogs per cas i en algun també la fisioterapeuta. De cada cas s’establirà un referent ja que serà la persona que es posarà en contacte amb la família, Llar d’Infants (en cas de ser necessari),...3. Saber si CDIAP ja ha avisat a totes les famílies sobre el procediment i la intervenció de l’EAP.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Fulls de protocol d’informació 2. Reunió professionals EAP intervenen en una població. 3. Graella alumnat i professionals que el valoraran, lloc (Llar d’infants, seu EAP,...)
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. S’han pogut concretar els professionals de cada cas? 2. És té la informació necessària per contactar amb les famílies i llars d’Infants,...
FASE 3: Valoracions Llar d’Infants DATA: diversos matins entre febrer i març 2018 HORES: 1h /cas(1h)
Objectius: Obtenir informació sobre l’alumne/a, les seves característiques i les seves necessitats educatives. Destinataris/àries: alumnat
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Visita a la Llar d’Infants per observar l’alumne en el context educatiu 2. Compartir informació amb les mestres.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.Observació Llar d’infants 2. Reunió mestres Llar d’Infants 3. Registre observació sistemàtica (professionals Llar d’Infants)
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. S’ha obtingut informació necessària? 2. S’han compartit informacions amb la Llar d’Infants de forma col·laborativa?
FASE 4: Valoracions Seu de l’EAP DATA: tardes dimarts/dijous Febrer i Març 2018 HORES: 1h/cas (2h)
Objectius: Obtenir informació sobre l’alumne/a, les seves característiques i les seves necessitats educatives. Destinataris/àries: alumnat i família.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Presentació família. 2. Compartir informació rellevant (dades mèdiques, desenvolupament de l’infant, dades familiars,...)
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Reunió 2. Observació 3. Documents mèdics o altres.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. S’ha establert una conversa positiva on s’han compartit informacions.
FASE 5 : Coordinació amb professionals de l’equip (EAP) per parlar dels casos amb afectació motriu
DATA: tardes dimarts/dijous Febrer i Març 2018 HORES: 1h
Objectius: Compartir informacions de l’alumna i les seves necessitats educatives i/o d’equipament específic de l’alumnat amb afectació motriu. Destinataris/àries: fisioterapeuta EAP
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Coordinació amb la fisioterapeuta de l’EAP per compartir informacions i concretar les necessitats educatives.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Reunió.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. S’ha realitzat una reunió col·laborativa? 2. S’ha obtingut la informació necessaria vers les necessitats educatives derivades d’afectació motriu així com la necessitat d’equipament específic per a l’escolarització?
FASE 6 : Elaboració fulls de registre d’observació Llars d’Infants. DATA: Febrer i Març HORES: 1h/ cas
Objectius: complimentar el full de registre on es contempli el nivell competencial del nen/a mitjançant la observació sistemàtica. Destinataris/àries: nens i nenes Llar d’Infants / educadores Llar
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Anar a la Llar d’Infants per omplir els fulls de registre. 2.Intercanvi d’impressions (tutores llars, famílies, professionals CDIAP. 3.Revisió del full
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.Observació . 2. Complementació registre col·laborativament.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.S’ha pogut observar el nen/a a la llar d’infants? 2. S’ha pogut complimentar el full de registre d’observació? S’han compartit i intercanviat impressions amb les professionals de la Llar d’infants?
FASE 7 : Reunió famílies DATA: tardes dimarts/dijous Març 2018 HORES: 1h/ cas
Objectius: fer devolució de la valoració i consensuar la escolarització més adequada. 2. Acompanyar a la família en la presa de decisions (aquest pot implicar una o vàries trobades en funció de les necessitats).
Destinataris/àries: famílies.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Explicar característiques observades i si hi ha alguna necessitat educativa. Consensuar l’escolarització més adequada (concreció de si es farà dictamen, informe d’escolarització o bé res).
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Reunió
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. Grau de satisfacció de les famílies al llarg del procés. 2. S’ha establert una conversa positiva i s’han establert les necessitats i escolarització més adient de forma compartida amb la família?
FASE 8: Informar als centres receptors dels alumnes (si és necessari) si són alumnes de necessitats educatives especials (planifircar mesures i suports necessaris per donar una resposta educativa adequada). Si no són alumnes NEE no caldrà establir contacte (depèn casos ) HORES:1h
El temps per preparar, elaborar, analitzar, registrar dades i elaboració documents HORES: 1h/cas
Elaboració dictàmen escolarització (si és necessari) HORES: 2h
Explicació per part de la tutora en diversos moments de la intervenció HORES: 2h




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada