En
el CAS 1: «
Seguiment
d’una alumna amb NEE al llarg seva escolaritat « s’han
seguit les següents fases:
FASE
1: Recepció
de la demanda
FASE
2: Reunió
psicopedagoga
EAP- tutor
FASE
3: Reunió
família
FASE
4: Recollida
d’informació de l’expedient i altres serveis externs
FASE
5: Entrevista amb
l’alumna
FASE
6: Valoració
psicopedagògica.
FASE
7: Valoració
psicopedagògica.
FASE
8: Coordinació
professionals de seguiment del centre
FASE
9:
Reunió
família
Al
llarg de tota la intervenció he fet algun canvi en alguna fase,
comentat més concretament en cada fase exposada. És per això que
podeu veure alguna modificació vers el model del pre projecte
plantejat inicialment.
La
veritat és que ha sigut molt interessant la intervenció en aquest
cas però també molt més llarga i complicada del que m’esperava
inicialment.
Cal
contemplar que al llarg d’aquesta actuació he intervingut tant amb
els professionals del centre, amb professionals externs (neuròleg),
amb l’alumna i la seva família. Per tant la complexitat del cas és
important a tenir-la present. Això ens mostra que quan fem una
intervenció no només hi ha una actuació centrada en l’alumna,
família o centre de forma específica a resoldre un problema
concret. No. Cal anar més enllà. Cal contemplar els diferents
sistemes que intervenen en aquest cas i que volem treballar per a
poder-hi donar una resposta el més adequada possible. Per tant
malgrat la demanda inicial es centra en dubtes vers les possibilitats
d’aprenentatge de la M, la nostra actuació ha anat més enllà.
Actuant amb els professionals del centre, amb externs i també amb la
família. A part, està clar també amb l’alumna.
Si
heu seguit el cas de la M haureu vist que a part d’aquesta
valoració psicopedagògica on hi ha estat present l’entrevista,
la observació i també la utilització d’una prova
psicomètrica, també s’ha destinat molt de temps a les
coordinacions i reunions(professionals del centre i externs
però també amb la família i l’alumna) i també en la elaboració
d’informes.
Per
altra banda m’agradaria fer un recordatori d’alguns aspectes que
he anat comentant al llarg de tot el cas i que crec que són molt
interessant:
-
Prova psicomètrica TONI-II
-
Pla de Suport Individualitzat (PI)
-
Decret de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un
sistema inclusiu.
I
recordar la importància de treballar amb la pròpia alumna però
també amb el centre i la família.
Espero
que us hagi servit alguna idea del cas.
Endavant!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada