diumenge, 29 d’abril del 2018

RESUM I CONCLUSIONS CAS 1


En el CAS 1: « Seguiment d’una alumna amb NEE al llarg seva escolaritat « s’han seguit les següents fases:


FASE 1: Recepció de la demanda
FASE 2: Reunió psicopedagoga EAP- tutor
FASE 3: Reunió família
FASE 4: Recollida d’informació de l’expedient i altres serveis externs
FASE 5: Entrevista amb l’alumna
FASE 6: Valoració psicopedagògica.
FASE 7: Valoració psicopedagògica.
FASE 8: Coordinació professionals de seguiment del centre
FASE 9: Reunió família

Al llarg de tota la intervenció he fet algun canvi en alguna fase, comentat més concretament en cada fase exposada. És per això que podeu veure alguna modificació vers el model del pre projecte plantejat inicialment.

La veritat és que ha sigut molt interessant la intervenció en aquest cas però també molt més llarga i complicada del que m’esperava inicialment.

Cal contemplar que al llarg d’aquesta actuació he intervingut tant amb els professionals del centre, amb professionals externs (neuròleg), amb l’alumna i la seva família. Per tant la complexitat del cas és important a tenir-la present. Això ens mostra que quan fem una intervenció no només hi ha una actuació centrada en l’alumna, família o centre de forma específica a resoldre un problema concret. No. Cal anar més enllà. Cal contemplar els diferents sistemes que intervenen en aquest cas i que volem treballar per a poder-hi donar una resposta el més adequada possible. Per tant malgrat la demanda inicial es centra en dubtes vers les possibilitats d’aprenentatge de la M, la nostra actuació ha anat més enllà. Actuant amb els professionals del centre, amb externs i també amb la família. A part, està clar també amb l’alumna.
Si heu seguit el cas de la M haureu vist que a part d’aquesta valoració psicopedagògica on hi ha estat present l’entrevista, la observació i també la utilització d’una prova psicomètrica, també s’ha destinat molt de temps a les coordinacions i reunions(professionals del centre i externs però també amb la família i l’alumna) i també en la elaboració d’informes.

Per altra banda m’agradaria fer un recordatori d’alguns aspectes que he anat comentant al llarg de tot el cas i que crec que són molt interessant:

- Prova psicomètrica TONI-II
- Pla de Suport Individualitzat (PI)
- Decret de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema inclusiu.

I recordar la importància de treballar amb la pròpia alumna però també amb el centre i la família.

Espero que us hagi servit alguna idea del cas.

Endavant!!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada