FASE
5: Coordinació
amb altres perfils professionals del propi equip per a la
intervenció i el seguiment de l’alumna (fisioterapeuta EAP)
DATA:
Abril 2018
HORES: 1h
|
Objectius:
Compartir informacions de l’alumna i les seves necessitats
educatives i d’equipament específic (demanda conjunta)
.Destinataris/àries:
fisioterapeuta EAP
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
Coordinació amb la fisioterapeuta de l’EAP per compartir
informacions i concretar les necessitats derivades del l’afectació
motriu dins del context escolar (possible demanda d’equipament
específic).
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Reunió 2. Acta de la reunió on constin els temes tractats.
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
S’ha pogut compartir informació per actualitzar les necessitats
de l’alumna en el context escolar derivades de l’afectació
motriu? 2. S’ha valorat la necessitat d’equipament específic?
|
En
aquesta fase ens vam reunir amb la fisioterapeuta de l’EAP per
acabar de concretar aquells materials específics que podia
necessitar per a la seva escolarització en el centre. La
fisioterapeuta va comentar la necessitat d’una taula en U per
l’aula per tal de facilitar el treball amb la cadira de rodes i el
control postural de la N. I també la necessitat d’un pla inclinat
per tal de poder realitzar canvis posturals. En el mateix moment vam
elaborar l’Annex 3 del dictamen que fa referència a aquesta
demanda concreta.
No
sé si heu sentit parlar de l’equipament específic però és
material que els alumnes poden necessitar per a poder realitzar un
millor treball escolar i donar resposta a les seves necessitats
educatives. Concretament hi ha un annex que forma part del dictamen
d’escolarització que consisteix en fer aquesta demanda.
El
model d’annex per fer la demanda no el puc penjar però sí us puc
mostrar alguns dels materials que els alumnes poden necessitar. En
el meu cas és una alumna amb discapacitat motriu i per consegüent
els materials són per donar resposta a les seves necessitats
educatives i per tant al currículum escolar.
De
materials n’hi han molts i hagués estat bé poder dedicar-hi un
post a parlar-ne. La veritat és que jo no els coneixia i la
fisioterapeuta de l’EAP em va explica una mica sobre el tema i em
va semblar molt interessant. Si més endavant tinc temps dedico tot
un post a parlar-ne. Ara m’agradaria continuar amb el pla de
treball realitzat vers el cas de la M.
Una
vegada consensuada la necessitat vam omplir de forma conjunta
(psicopedagoga EAP- fisioterapeuta EAP i jo) l’Annex corresponent
per fer la demanda de material.
Per
tant els indicadors d’avaluació han estat valorats positivament
pel fet de poder haver compartit la informació vers les necessitats
educatives de la N i a la vegada també valorar la necessitat de
demanda i la realització d’aquesta a través dels documents
necessaris.
M’agradaria
fer un incís abans de finalitzar aquesta fase: al
llarg d’aquests dies he anat parlant de dictamen d’escolarització
però amb el nou Decret de
l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema
educatiu inclusiu, en aquest
desapareixerà per anomenar-se d’una altra manera. Si
voleu podeu fer una ullada al nou Decret
per
anar mirant les modificacions proposades:
Continuem
en la següent fase:
FASE
6 : Entrevista
final amb la família
DATA: Abril
2018
HORES: 1h
|
Objectius:
Compartir la valoració i informar de les necessitats i respostes
educatives considerades necessàries. 2. Acompanyar a la família
en el procés de canvi de centre..
Destinataris/àries:
família
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
Reunió per compartir mirada sobre les mesures i suports
necessaris per a donar resposta a les necessitats educatives en el
centre.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Reunió. 2. Acta de la reunió on constin els temes tractats.
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
Grau de satisfacció de la família? 2. Acompanyament a la
família? 3. conversa i treball col·laboratiu?
|
Assistents:
psicopedagoga EAP, mare de la N, la N i jo.
Temes
tractats: es va explicar una mica l’aula on aniria la N, data
d’inici al centre, valoració feta i per tant també de les
necessitats educatives considerades necessàries així com parlar de
preocupacions i neguits per part de la família o la N. La veritat és
que estaven amb ganes de començar al centre.
Es
va explicar que la psicopedagoga continuaria fent seguiment del cas
al llag de la seva escolarització. No seria una atenció tant
específica com ara però que per qualsevol consulta, dubtes,
propostes estàvem a la disposició.
La
psicopedagoga al llarg de les diferents actuacions realitzades amb el
cas ha anat prenent nota de tot. És a dir registrant les diferents
entrevistes, intervencions, valoracions, per tal de tenir tota la
informació recollida en l’expedient.
FASE
7: Reunió de traspàs de la valoració al centre receptor , per
orientar i assessorar en preparar l’acollida i planificar les
actuacions que se’n deriven.
DATA: Abril
2018
HORES:1h
|
Objectius:
Compartir
informació sobre l’alumna, les seves característiques i les
seves necessitats educatives. 2. Aportar orientacions al centre i
als professors per a donar resposta a les seves necessitats
educatives i fer el seu pla personalitzat. .
Destinataris/àries: professionals
del centre
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
Coordinació amb els professionals del centre per compartir
informació i orientar en la resposta educativa. 2. Planificació
de les mesures i suports específics per donar resposta a les
necessitats educatives conjuntament.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Reunió2. Registre reunió
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
Grau de satisfacció dels professionals del centre? 2. S’ha
concretat les necessitats educatives i establert un treball
conjunt?
|
Finalment
el temps per preparar, elaborar, analitzar, registrar dades i
elaboració documents HORES:
1h
Elaboració
dictàmen escolarització
HORES :1h
Explicació
per part de la tutora en diversos moments de la intervenció
HORES: 2h
|
Per
finalitzar la part d’actuació en aquest cas es va realitzar una
reunió amb els professionals del centre (cap d’estudis, tutores,
psicopedagoga EAP i jo) per tal d’explicar una mica el cas i acabar
de tancar dubtes que hi havia per part del centre. L’aula on
s’escolaritzarà la N té una co tutoria i són dues les persones
referents, les quals porten molts anys al centre i tenen gran
experiència en gran quantitat de casos. Fet que ha facilitat el
traspàs d’informació De totes maneres vam acordar deixar uns dies
per conèixer una mica més la N i més endavant aprofitar per parlar
del cas. Aquí es va traspassar els informes que es tenien de l’altre
centre, explicar una mica com era la N i com es podia treballar.
Com
bé he comentat anteriorment, no és un cas que s’acabi aquí
l’actuació, sinó que es seguirà al llarg de la seva
escolarització però amb uns objectius i actuacions diferents.
La
veritat és que el canvi de centre d’aquesta alumna ha suposat un
gran volum de feina el quan inicialment jo no em plantejava. Aquesta
és una reflexió que m’agradaria compartir ja que els casos que he
plantejat s’han estructurat amb varies fases com us he anat
explicant però realment el volum de feina va molt enllà. No es
tracta només de la reunió, coordinació, entrevista o observació ,
avaluació dels alumnes sinó que va més enllà: elaborar fitxes
d’entrevistes, seguiments, correccions d’avaluacions, preparar
entrevistes, elaboració d’informes, annexos,.... és a dir el
volum de feina és molt important i faig esment varies vegades perquè
crec que és important tenir-ho present.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada