diumenge, 13 de maig del 2018

ACABA EL CAS 2...





FASE 5: Coordinació amb altres perfils professionals del propi equip per a la intervenció i el seguiment de l’alumna (fisioterapeuta EAP) DATA: Abril 2018 HORES: 1h
Objectius: Compartir informacions de l’alumna i les seves necessitats educatives i d’equipament específic (demanda conjunta) .Destinataris/àries: fisioterapeuta EAP
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Coordinació amb la fisioterapeuta de l’EAP per compartir informacions i concretar les necessitats derivades del l’afectació motriu dins del context escolar (possible demanda d’equipament específic).
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Reunió 2. Acta de la reunió on constin els temes tractats.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. S’ha pogut compartir informació per actualitzar les necessitats de l’alumna en el context escolar derivades de l’afectació motriu? 2. S’ha valorat la necessitat d’equipament específic?

En aquesta fase ens vam reunir amb la fisioterapeuta de l’EAP per acabar de concretar aquells materials específics que podia necessitar per a la seva escolarització en el centre. La fisioterapeuta va comentar la necessitat d’una taula en U per l’aula per tal de facilitar el treball amb la cadira de rodes i el control postural de la N. I també la necessitat d’un pla inclinat per tal de poder realitzar canvis posturals. En el mateix moment vam elaborar l’Annex 3 del dictamen que fa referència a aquesta demanda concreta.
No sé si heu sentit parlar de l’equipament específic però és material que els alumnes poden necessitar per a poder realitzar un millor treball escolar i donar resposta a les seves necessitats educatives. Concretament hi ha un annex que forma part del dictamen d’escolarització que consisteix en fer aquesta demanda.
El model d’annex per fer la demanda no el puc penjar però sí us puc mostrar alguns dels materials que els alumnes poden necessitar. En el meu cas és una alumna amb discapacitat motriu i per consegüent els materials són per donar resposta a les seves necessitats educatives i per tant al currículum escolar.









De materials n’hi han molts i hagués estat bé poder dedicar-hi un post a parlar-ne. La veritat és que jo no els coneixia i la fisioterapeuta de l’EAP em va explica una mica sobre el tema i em va semblar molt interessant. Si més endavant tinc temps dedico tot un post a parlar-ne. Ara m’agradaria continuar amb el pla de treball realitzat vers el cas de la M.

Una vegada consensuada la necessitat vam omplir de forma conjunta (psicopedagoga EAP- fisioterapeuta EAP i jo) l’Annex corresponent per fer la demanda de material.
Per tant els indicadors d’avaluació han estat valorats positivament pel fet de poder haver compartit la informació vers les necessitats educatives de la N i a la vegada també valorar la necessitat de demanda i la realització d’aquesta a través dels documents necessaris.
M’agradaria fer un incís abans de finalitzar aquesta fase: al llarg d’aquests dies he anat parlant de dictamen d’escolarització però amb el nou Decret de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu, en aquest desapareixerà per anomenar-se d’una altra manera. Si voleu podeu fer una ullada al nou Decret per anar mirant les modificacions proposades:


Continuem en la següent fase:

FASE 6 : Entrevista final amb la família DATA: Abril 2018 HORES: 1h
Objectius: Compartir la valoració i informar de les necessitats i respostes educatives considerades necessàries. 2. Acompanyar a la família en el procés de canvi de centre.. Destinataris/àries: família
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Reunió per compartir mirada sobre les mesures i suports necessaris per a donar resposta a les necessitats educatives en el centre.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Reunió. 2. Acta de la reunió on constin els temes tractats.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. Grau de satisfacció de la família? 2. Acompanyament a la família? 3. conversa i treball col·laboratiu?

Assistents: psicopedagoga EAP, mare de la N, la N i jo.
Temes tractats: es va explicar una mica l’aula on aniria la N, data d’inici al centre, valoració feta i per tant també de les necessitats educatives considerades necessàries així com parlar de preocupacions i neguits per part de la família o la N. La veritat és que estaven amb ganes de començar al centre.
Es va explicar que la psicopedagoga continuaria fent seguiment del cas al llag de la seva escolarització. No seria una atenció tant específica com ara però que per qualsevol consulta, dubtes, propostes estàvem a la disposició.
La psicopedagoga al llarg de les diferents actuacions realitzades amb el cas ha anat prenent nota de tot. És a dir registrant les diferents entrevistes, intervencions, valoracions, per tal de tenir tota la informació recollida en l’expedient.

FASE 7: Reunió de traspàs de la valoració al centre receptor , per orientar i assessorar en preparar l’acollida i planificar les actuacions que se’n deriven. DATA: Abril 2018 HORES:1h
Objectius: Compartir informació sobre l’alumna, les seves característiques i les seves necessitats educatives. 2. Aportar orientacions al centre i als professors per a donar resposta a les seves necessitats educatives i fer el seu pla personalitzat. . Destinataris/àries: professionals del centre
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Coordinació amb els professionals del centre per compartir informació i orientar en la resposta educativa. 2. Planificació de les mesures i suports específics per donar resposta a les necessitats educatives conjuntament.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Reunió2. Registre reunió
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. Grau de satisfacció dels professionals del centre? 2. S’ha concretat les necessitats educatives i establert un treball conjunt?
Finalment el temps per preparar, elaborar, analitzar, registrar dades i elaboració documents HORES: 1h
Elaboració dictàmen escolarització HORES :1h Explicació per part de la tutora en diversos moments de la intervenció HORES: 2h


Per finalitzar la part d’actuació en aquest cas es va realitzar una reunió amb els professionals del centre (cap d’estudis, tutores, psicopedagoga EAP i jo) per tal d’explicar una mica el cas i acabar de tancar dubtes que hi havia per part del centre. L’aula on s’escolaritzarà la N té una co tutoria i són dues les persones referents, les quals porten molts anys al centre i tenen gran experiència en gran quantitat de casos. Fet que ha facilitat el traspàs d’informació De totes maneres vam acordar deixar uns dies per conèixer una mica més la N i més endavant aprofitar per parlar del cas. Aquí es va traspassar els informes que es tenien de l’altre centre, explicar una mica com era la N i com es podia treballar.

Com bé he comentat anteriorment, no és un cas que s’acabi aquí l’actuació, sinó que es seguirà al llarg de la seva escolarització però amb uns objectius i actuacions diferents.

La veritat és que el canvi de centre d’aquesta alumna ha suposat un gran volum de feina el quan inicialment jo no em plantejava. Aquesta és una reflexió que m’agradaria compartir ja que els casos que he plantejat s’han estructurat amb varies fases com us he anat explicant però realment el volum de feina va molt enllà. No es tracta només de la reunió, coordinació, entrevista o observació , avaluació dels alumnes sinó que va més enllà: elaborar fitxes d’entrevistes, seguiments, correccions d’avaluacions, preparar entrevistes, elaboració d’informes, annexos,.... és a dir el volum de feina és molt important i faig esment varies vegades perquè crec que és important tenir-ho present.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada