diumenge, 29 d’abril del 2018

CAS 2 (N.Y.) AVALUACIÓ PSICOPEDAGÒGICA INICIAL D’UNA ALUMNA PER CANVI DE CENTRE


Alumna (que anomenaré N.Y) que estava escolaritzada en una escola d’educació especial d’una altra zona i per motius de canvi de domicili familiar arriba a la zona amb la necessitat de canvi de centre.
Però anem per fases:

FASE 1 : Recepció de la demanda DATA: Febrer 2018 HORES: 20 min
Objectius:Concretar la demanda: canvi de centre degut a canvi de domicili familiar amb necessitat d’elaboració d’un dictamen d’escolarització (alumna amb afectació motriu). És matricula viva
Destinataris/àries: comissió de garanties d'admissió.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Coordinació amb la comissió per concretar la demanda: Alumna provinent centre educació especial altra zona . Per tant serà necessària la realització d’un dictamen d’escolarització.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Reunió
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. S’ha concretat la demanda d’actuació?

En aquesta fase a través de la comissió de garanties arriba a la psicopedagoga de l’EAP la intervenció amb aquesta alumna. Jo en aquesta fase no vaig intervenir però la meva tutora em planteja que pot ser interessant per l’actuació de tot el procés del canvi de centre. Em sembla una idea molt bona i ens posem a treballar.
En aquesta fase tenim clar que és una alumna que ja té dictamen i que caldrà tornar a valorar per concretar les mesures i suports necessaris en el centre d’educació especial per tal de donar resposta a les seves necessitats educatives. Per tant els indicadors d’avaluació són positius ja que queda clara la intervenció que cal fer.
Reflexió: quan la meva tutora em presenta la oportunitat d’intervenir amb aquest cas em sembla...
Una vegada partim d’aquí ens reunim amb la meva tutora que m’explica les fases a seguir i que posteriorment us aniré comentant:


FASE 2 : Recollida de informació i coordinació amb altres serveis, centres o professionals DATA: Març 2018 HORES: 2h
Objectius: Obtenir informació de l’alumna Destinataris/àries: professionals altra centre, psicopedagog EAP altra zona.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.Coordinació amb la psicopedagoga referent de l’altre centre on estava escolaritzada. 2.Coordinació amb l’escola d’educació on estava escolaritzada per tenir informes, expedients,...
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Coordinació via telefònica i via e-mail psicopedagoga EAP altra zona i professionals centre anterior. 2.Documentació mèdica, escolar,...
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. S’ha realitzat el traspàs d’informació entre els diferents professionals? 2. S’ha obtingut informació suficient sobre l’alumna que s’ha d’escolaritzar al centre?


Aquesta fase s’ha basat en recopilar informes anteriors de l’alumna, tant els referents a l’altre EAP com els de l’escola per tal de fer-nos una idea general de les característiques i necessitats de l’alumna i el funcionament en l’altre centre educatiu anterior. La veritat és que aquesta tasca va comportar una gran quantitat de feina, ja que trucades, mails,... i després fer una lectura i extreure la informació més rellevant.
Des del centre d’educació especial on estava anteriorment ens van passar varis informes: un del servei de psicologia (ja que era una alumna que feia atenció) i també de fisioteràpia, de la tutora (PI) i del menjador.

Dades rellevants per conèixer una mica més l’alumna:
- Tetraparesia espàstica amb més afectació costat dret per traumatisme craneo encefàlic als 3 anys.
- Realitza fisioteràpia en en centre d’educació especial. Adjunten document amb el treball que realitzen durant les sessions així com les característiques motrius de la NY
- Comunicació oral.
- Porta bolquer.
- Cadira de rodes elèctrica. Bon ús i autonomia en els desplaçaments
- Necessita suport de l’adult per a realitzar els canvis posturals.
- Adjunten pla de suport individualitzat així com l’informe escolar (hàbits higiene, hàbits socials, hàbits de treball i característiques en àrees d’aprenentatge: llengua castellana, llengua catalana, matemàtiques, socials i naturals, informàtica, educació física, psicologia, menjador i tallers i altres activitats

Els indicadors d’avaluació es va realitzar tots, ja que es va poder realitzar un traspàs d’informació positiu i de forma col·laborativa i compartida entre el psicopedagog de l’altre EAP i la meva tutora i la informació obtinguda ens ha ajudat a fer un perfil de l’alumna i per tant de les seves necessitats educatives. Malgrat tot encara calia parlar amb la família i veure a la N.Y per fer-nos una idea més concreta de les mesures i suports que podia necessitar en el centre.


Posteriorment

FASE 3 : Entrevista inicial amb la família DATA: Abril 2018 HORES: 1h
Objectius: 1.Establir un primer contacte amb la família. 2. Obtenir informació, necessitats, dubtes,... 3. Acompanyar en el procés de canvi de zona i de centre .Destinataris/àries: família
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Entrevista amb la família (presentació, informacions vàries:mèdiques, preocupacions, situació familiar,...)
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.Entrevista 2. Certificats mèdics 3. Acta dels temes tractats en la reunió.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. S’ha obtingut la informació necessària? 2. S’ha establert comunicació col·laborativa i participació per part de la família.

Assistents: mare, psicopedagoga EAP, cap d’estudis del centre d’educació especial on s’escolaritzarà i jo.
A l’arribada al centre primer fem la reunió per actualitzar temes familiars, mèdics i conèixer als pares. Ens actualitza novetats referent a la cadira de rodes de la N.Y així com de la prescripció d’un bipedestador que li han concedit. A part d’això explica el canvi de centre degut a canvi de domicili per motius laborals. La mare està separada i té una nova parella. En total són 5 germans (cont;ant la NY). A nivell social tenen alguna ajuda. Mare sobretot mostra preocupació per l’alimentació de la NY. Diu que no menja res i que fa seguiment a HSJD per tema alimentació ja que sinó guanya pes l’hauran d’ingressar. La mare es mostra molt neguitosa per aquest aspecte.
Acordem que vinguin un dia amb la NY i axí la coneixem i veuen el centre.
La valoració de la reunió és positiva ja que s’ha establert un primer contacte amb la mare de forma positiva, sense cap problema i cal anar-ho mantenint per tal de fer un bon vincle i acompan

FASE 4 : Conèixer l’alumna DATA: Abril 2018 HORES: 3h
Objectius: Obtenir informació sobre les característiques de l’alumna així com de les necessitat educatives i poder valorar quina és l’etapa més adequada dins del centre..Destinataris/àries: alumna
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.Presentació i conversa amb l’alumna per conèixer les seves habilitats comunicatives, cognitives,... per tal de poder concretar l’aula més adient dins del centre d’educació especial.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Entrevista 2. Observació
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. S’ha pogut obtenir informació psicopedagògica de l’alumna per fer-nos una idea del nivell i aula on s’ha d’escolaritzar?

Visita al centre de l’alumna amb la seva mare. Inicialment ens presentem i parlem una mica amb ella: quina edat té, què li agrada,.. tot iniciant una convsersa d’una mitja hora aproximadament. Després anem a veure el centre i li ensenyem les aules i els alumnes i professionals. Aprofitem que pasem per davant de la sala de fisioteràpia per presentar-li a les fisioterapeutes i així aquestes es poden fer una idea de les habilitats motrius, també per la sala d’educació fisíca amb l’especialista, amb les logopedes i en general dels diferents aules i professionals que hi treballen.
Posteriorment, una vegada ha marxat la N.Y i la mare ens reunim amb la meva tutora i la cap d’estudir per parlar de l’etapa on creiem que ha d’anar. Tots coincidim en al mateixa TVA (Transició a la Vida Adulta). Hi ha tres aula i de les 3 creiem convenient la que té un nivell curricular més alt. Tot i que hi ha activitats que fan grups flexibles.
Conclusió: conèixer a l’alumna ha facilitat la feina per tal de decidir quin grup-aula era el més adient. Ja amb la informació anteriorment obtinguda teníem una idea però realment quan hem establert conversa ens hem fet una idea del seu nivell cognitiu. També durant la sessió la psicopedagoga li ha fet alguna pregunta més curricular.


Continuem...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada