Alumna
(que anomenaré N.Y) que estava escolaritzada en una escola
d’educació especial d’una altra zona i per motius de canvi de
domicili familiar arriba a la zona amb la necessitat de canvi de
centre.
Però
anem per fases:
FASE
1 : Recepció
de la demanda
DATA: Febrer
2018
HORES: 20
min
|
Objectius:Concretar
la demanda: canvi de centre degut a canvi de domicili familiar amb
necessitat d’elaboració d’un dictamen d’escolarització
(alumna amb afectació motriu). És matricula viva
Destinataris/àries:
comissió
de garanties d'admissió.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
Coordinació amb la comissió per concretar la demanda: Alumna
provinent centre educació especial altra zona . Per tant serà
necessària la realització d’un dictamen d’escolarització.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Reunió
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
S’ha concretat la demanda d’actuació?
|
En
aquesta fase a través de la comissió de garanties arriba a la
psicopedagoga de l’EAP la intervenció amb aquesta alumna. Jo en
aquesta fase no vaig intervenir però la meva tutora em planteja que
pot ser interessant per l’actuació de tot el procés del canvi de
centre. Em sembla una idea molt bona i ens posem a treballar.
En
aquesta fase tenim clar que és una alumna que ja té dictamen i que
caldrà tornar a valorar per concretar les mesures i suports
necessaris en el centre d’educació especial per tal de donar
resposta a les seves necessitats educatives. Per tant els indicadors
d’avaluació són positius ja que queda clara la intervenció que
cal fer.
Reflexió:
quan la meva tutora em presenta la oportunitat d’intervenir amb
aquest cas em sembla...
Una
vegada partim d’aquí ens reunim amb la meva tutora que m’explica
les fases a seguir i que posteriorment us aniré comentant:
FASE
2 : Recollida
de informació i coordinació amb altres serveis, centres o
professionals
DATA: Març
2018
HORES: 2h
|
Objectius:
Obtenir informació de l’alumna Destinataris/àries:
professionals
altra centre, psicopedagog EAP altra zona.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.Coordinació
amb la psicopedagoga referent de l’altre centre on estava
escolaritzada. 2.Coordinació amb l’escola d’educació on
estava escolaritzada per tenir informes, expedients,...
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Coordinació via telefònica i via e-mail psicopedagoga EAP altra
zona i professionals centre anterior. 2.Documentació mèdica,
escolar,...
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
S’ha realitzat el traspàs d’informació entre els diferents
professionals? 2. S’ha obtingut informació suficient sobre
l’alumna que s’ha d’escolaritzar al centre?
|
Aquesta
fase s’ha basat en recopilar informes anteriors de l’alumna, tant
els referents a l’altre EAP com els de l’escola per tal de
fer-nos una idea general de les característiques i necessitats de
l’alumna i el funcionament en l’altre centre educatiu anterior.
La veritat és que aquesta tasca va comportar una gran quantitat de
feina, ja que trucades, mails,... i després fer una lectura i
extreure la informació més rellevant.
Des
del centre d’educació especial on estava anteriorment ens van
passar varis informes: un del servei de psicologia (ja que era una
alumna que feia atenció) i també de fisioteràpia, de la tutora
(PI) i del menjador.
Dades
rellevants per conèixer una mica més l’alumna:
-
Tetraparesia espàstica amb més afectació costat dret per
traumatisme craneo encefàlic als 3 anys.
-
Realitza fisioteràpia en en centre d’educació especial. Adjunten
document amb el treball que realitzen durant les sessions així com
les característiques motrius de la NY
-
Comunicació oral.
-
Porta bolquer.
-
Cadira de rodes elèctrica. Bon ús i autonomia en els desplaçaments
-
Necessita suport de l’adult per a realitzar els canvis posturals.
-
Adjunten pla de suport individualitzat així com l’informe escolar
(hàbits higiene, hàbits socials, hàbits de treball i
característiques en àrees d’aprenentatge: llengua castellana,
llengua catalana, matemàtiques, socials i naturals, informàtica,
educació física, psicologia, menjador i tallers i altres activitats
Els
indicadors d’avaluació es va realitzar tots, ja que es va poder
realitzar un traspàs d’informació positiu i de forma
col·laborativa i compartida entre el psicopedagog de l’altre EAP i
la meva tutora i la informació obtinguda ens ha ajudat a fer un
perfil de l’alumna i per tant de les seves necessitats educatives.
Malgrat tot encara calia parlar amb la família i veure a la N.Y per
fer-nos una idea més concreta de les mesures i suports que podia
necessitar en el centre.
Posteriorment
FASE
3 : Entrevista
inicial amb la família
DATA: Abril
2018
HORES: 1h
|
Objectius:
1.Establir un primer contacte amb la família. 2. Obtenir
informació, necessitats, dubtes,... 3. Acompanyar en el procés
de canvi de zona i de centre .Destinataris/àries:
família
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
Entrevista amb la família (presentació, informacions
vàries:mèdiques, preocupacions, situació familiar,...)
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.Entrevista
2. Certificats mèdics 3. Acta dels temes tractats en la reunió.
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
S’ha obtingut la informació necessària? 2. S’ha establert
comunicació col·laborativa i participació per part de la
família.
|
Assistents:
mare, psicopedagoga EAP, cap d’estudis del centre d’educació
especial on s’escolaritzarà i jo.
A
l’arribada al centre primer fem la reunió per actualitzar temes
familiars, mèdics i conèixer als pares. Ens actualitza novetats
referent a la cadira de rodes de la N.Y així com de la prescripció
d’un bipedestador que li han concedit. A part d’això explica el
canvi de centre degut a canvi de domicili per motius laborals. La
mare està separada i té una nova parella. En total són 5 germans
(cont;ant la NY). A nivell social tenen alguna ajuda. Mare sobretot
mostra preocupació per l’alimentació de la NY. Diu que no menja
res i que fa seguiment a HSJD per tema alimentació ja que sinó
guanya pes l’hauran d’ingressar. La mare es mostra molt neguitosa
per aquest aspecte.
Acordem
que vinguin un dia amb la NY i axí la coneixem i veuen el centre.
La
valoració de la reunió és positiva ja que s’ha establert un
primer contacte amb la mare de forma positiva, sense cap problema i
cal anar-ho mantenint per tal de fer un bon vincle i acompan
FASE
4 : Conèixer
l’alumna
DATA: Abril
2018
HORES:
3h
|
Objectius:
Obtenir informació sobre les característiques de l’alumna així
com de les necessitat educatives i poder valorar quina és l’etapa
més adequada dins del centre..Destinataris/àries:
alumna
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.Presentació
i conversa amb l’alumna per conèixer les seves habilitats
comunicatives, cognitives,... per tal de poder concretar l’aula
més adient dins del centre d’educació especial.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Entrevista 2. Observació
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
S’ha pogut obtenir informació psicopedagògica de l’alumna
per fer-nos una idea del nivell i aula on s’ha d’escolaritzar?
|
Visita
al centre de l’alumna amb la seva mare. Inicialment ens presentem i
parlem una mica amb ella: quina edat té, què li agrada,.. tot
iniciant una convsersa d’una mitja hora aproximadament. Després
anem a veure el centre i li ensenyem les aules i els alumnes i
professionals. Aprofitem que pasem per davant de la sala de
fisioteràpia per presentar-li a les fisioterapeutes i així aquestes
es poden fer una idea de les habilitats motrius, també per la sala
d’educació fisíca amb l’especialista, amb les logopedes i en
general dels diferents aules i professionals que hi treballen.
Posteriorment,
una vegada ha marxat la N.Y i la mare ens reunim amb la meva tutora i
la cap d’estudir per parlar de l’etapa on creiem que ha d’anar.
Tots coincidim en al mateixa TVA (Transició a la Vida Adulta). Hi ha
tres aula i de les 3 creiem convenient la que té un nivell
curricular més alt. Tot i que hi ha activitats que fan grups
flexibles.
Conclusió:
conèixer a l’alumna ha facilitat la feina per tal de decidir quin
grup-aula era el més adient. Ja amb la informació anteriorment
obtinguda teníem una idea però realment quan hem establert conversa
ens hem fet una idea del seu nivell cognitiu. També durant la sessió
la psicopedagoga li ha fet alguna pregunta més curricular.
Continuem...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada