Bon dia! Us penjo la proposta d’intervenció
del cas 1 i poc a poc ho aniré desglossant i explicant una mica el meu dia a dia....
CAS 1: SEGUIMENT D’UNA ALUMNA AMB NECESSITATS EDUCATIVES
ESPECIALS AL LLARG DE LA SEVA ESCOLARITAT
Alumna (anomenaré M .B) escolaritzada en una escola d’ educació especial on la psicopedagoga de l’EAP
realitza un seguiment de les seves necessitats educatives. La finalitat és
actualitzar el Pla de suport Individualitzat (PI) per planificar les mesures i
suports específics i donar resposta a les seves necessitats.
FASE 1 : Recepció de la demanda DATA: Març 2018
HORES: 20 min
|
Objectius: Concretar la demanda amb els
professionals del centre:determinar possibilitats d’aprenentatge
Destinataris/àries: professionals del centre.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1. Reunió
amb l’equip de seguiment del centre per tal de concretar la demanda.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1. Reunió
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
1.S’ha
concretat la demanda?
2.S’ha
establert una mirada col·lectiva del cas per tal de poder entendre’l de forma
compartida?
|
FASE 2: Reunió amb tutor
i professionals del centre que
intervenen en la planificació de les actuacions.
DATA: Març 2018 HORES: 1h |
Objectius: 1. Conèixer la situació actual
dins de l’aula i del centre de l’alumna (aprenentatges, activitats,
actuacions,... realitzades). 2. Compartir informació de l’alumna i la
intervenció a realitzar.
Destinataris/es: tutor i professionals del centre que intervenen amb
l’alumna.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1.Reunió
per compartir mirades vers l’alumna
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1. Reunió
2. Acta dels temes tractats i acordats.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
1. S’ha
obtingut informació de l’alumna per tal d’acabar de concretar la situació
actual dins l’aula? I dins del centre? 2. S’ha establert un treball col·laboratiu
i compartit de la situació?
|
FASE 3: Reunió família
DATA: Març 2018 HORES: 1h
|
Objectius: 1. Obtenir informació de
l’alumna. 2.Informar a la família del procés de valoració que es durà a
terme. Destinataris/àries: família
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1.
Entrevista amb la família per informar de la valoració i per obtenir
informació de l’alumna, basant-se en una actuació compartida per tal de
conèixer les característiques i necessitats de l’alumna.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1.
Entrevista 2. Acta de la reunió 3. Documents mèdics o altres
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
1. Grau
de satisfacció amb la informació obtinguda. 2. satisfacció de la família ?
|
FASE 4: Recollida d’informació
de l’expedient i altres serveis externs DATA: Març 2018 HORES: 1h
|
Objectiu: Obtenir informació de
l’alumna Destinataris/àries: neuròleg
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1. Revisió expedient alumna 2. Coordinació neuròleg
(últimament algunes crisis epilèptiques)
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1.Coordinació via e-mail amb el neuròleg
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
1. Grau
de satisfacció amb la informació obtinguda. 2. S’ha establert un treball
col·laboratiu amb el neuròleg?
|
FASE 5 : Valoració
psicopedagògica DATA:
Març 2018 HORES: 45 Min
|
Objectius: Obtenir informació de l’alumna (possibilitats
aprenentatges) Destinataris/àries: alumna
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1.Presentació
i explicació del què farem 2. Valoració utilitzant test Toni 2 part A (Test
Intel·ligència no verbal) 3. Correcció test.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1.
Observació 2.Entrevista 3.Test TONI 2 (part A)
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
1.S’ha
obtingut la informació suficient per determinar possibilitat aprenentatges?
S’ha realitzat la prova de forma tranquil·la i correctament?
|
FASE 6 : Valoració
psicopedagògica
DATA: Març
2018 HORES: 45 Min
|
Objectius: Obtenir informació de l’alumna (si hi ha
aprenentatges) Destinataris/àries : alumna
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1.Explicació
de què farem 2.Valoració amb el test Toni 2 part B (Test Intel·ligència no
verbal) 3.Correcció test
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1.
Observació 2.Test TONI 2 (part B)
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
1. S’ha
pogut realitzar el test correctament? 2. S’han obtingut uns resultats que ens
ajudin a comprendre l’assoliment d’aprenentatge de l’alumna?
|
FASE 7: Coordinació
professionals de seguiment del centre DATA: Abril 2018 HORES: 1h
|
Objectius: Compartir informació sobre les característiques de
l’alumna i les necessitats educatives.
Destinataris/àries: professionals
del centre
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1.Reunió
per compartir la valoració psicopedagògica i actualitzar el Pla
Individualitzat. 2.Planificació de mesures i suports específics per donar
resposta a les necessitats educatives conjuntament.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1. Reunió
2. Acta de la reunió amb temes tractats i acords presos.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
1. S’ha
compartit la informació de la valoració psicopedagògica amb els professionals
de seguiment del centre (inclòs tutor)? 2.S’han establert actualitzacions
necessàries en el PI? 3. S’ha realitzat una visió compartida i conjunta del
cas? 4. Grau de satisfacció dels professionals del centre vers l’actuació
realitzada?
|
FASE 8: Reunió família DATA:
Abril 2018 HORES: 1h
|
Objectius: Informar a la
família de la valoració psicopedagògica i de la actualització del PI,
explicant les necessitats educatives observades i l’establiment de mesures i
recursos específics planificats. 2.Acompanyar a la família en dubtes, procés,
situació (si és necessari). Destinataris/àries: família
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1.
Entrevista per fer la devolució a la família i establir vincles
d’acompanyament i treball conjunt.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1.
Entrevista 2. Acta de la reunió dels temes tractats.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
1.
Satisfacció de la familia? 2. S’ha establert una conversa compartida?
|
Finalment
el temps per preparar, elaborar, analitzar, registrar dades i elaboració
documents HORES:1h
|
Explicació
per part de la tutora en diversos moments de la intervenció HORES: 2h
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada