dimecres, 4 d’abril del 2018

CAS 1: SEGUIMENT D’UNA ALUMNA AMB NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS AL LLARG DE LA SEVA ESCOLARITAT

Bon dia! Us penjo la proposta d’intervenció del cas 1 i poc a poc ho aniré desglossant i explicant una mica el meu dia a dia....

CAS 1: SEGUIMENT  D’UNA ALUMNA AMB NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS AL LLARG DE LA SEVA ESCOLARITAT
Alumna (anomenaré M .B) escolaritzada en una escola d’ educació especial on la psicopedagoga de l’EAP realitza un seguiment de les seves necessitats educatives. La finalitat és actualitzar el Pla de suport Individualitzat (PI) per planificar les mesures i suports específics i donar resposta a les seves necessitats.

FASE 1 :   Recepció de la demanda                    DATA:   Març 2018                               HORES: 20 min
Objectius: Concretar la demanda amb els professionals del centre:determinar possibilitats d’aprenentatge
Destinataris/àries: professionals del centre.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Reunió amb l’equip de seguiment del centre per tal de concretar la demanda.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Reunió
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.S’ha concretat la demanda?
2.S’ha establert una mirada col·lectiva del cas per tal de poder entendre’l de forma compartida? 
FASE 2: Reunió amb tutor i  professionals del centre que intervenen en la planificació de les actuacions.    
DATA:   Març 2018                                                                 HORES: 1h
Objectius: 1. Conèixer la situació actual dins de l’aula i del centre de l’alumna (aprenentatges, activitats, actuacions,... realitzades). 2. Compartir informació de l’alumna i la intervenció a realitzar.
Destinataris/es: tutor i  professionals del centre que intervenen amb l’alumna.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.Reunió per compartir mirades vers l’alumna
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Reunió 2. Acta dels temes tractats i acordats.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. S’ha obtingut informació de l’alumna per tal d’acabar de concretar la situació actual dins l’aula? I dins del centre? 2. S’ha establert un treball col·laboratiu i compartit de la situació?
FASE 3: Reunió família                                         DATA: Març 2018                                  HORES:  1h         
Objectius: 1. Obtenir informació de l’alumna. 2.Informar a la família del procés de valoració que es durà a terme. Destinataris/àries: família
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Entrevista amb la família per informar de la valoració i per obtenir informació de l’alumna, basant-se en una actuació compartida per tal de conèixer les característiques i necessitats de l’alumna.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Entrevista 2. Acta de la reunió 3. Documents mèdics o altres
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. Grau de satisfacció amb la informació obtinguda. 2. satisfacció de la família ?
FASE 4: Recollida d’informació de l’expedient i altres serveis externs DATA:  Març 2018       HORES:  1h
Objectiu: Obtenir informació de l’alumna  Destinataris/àries: neuròleg
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Revisió expedient alumna 2. Coordinació neuròleg (últimament algunes crisis epilèptiques)
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.Coordinació via e-mail amb el neuròleg
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. Grau de satisfacció amb la informació obtinguda. 2. S’ha establert un treball col·laboratiu amb el neuròleg?
FASE 5 : Valoració psicopedagògica                       DATA:  Març 2018                           HORES:  45 Min     
Objectius: Obtenir informació de l’alumna (possibilitats aprenentatges)   Destinataris/àries: alumna
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.Presentació i explicació del què farem 2. Valoració utilitzant test Toni 2 part A (Test Intel·ligència no verbal) 3. Correcció test.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Observació  2.Entrevista  3.Test TONI 2 (part A)
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.S’ha obtingut la informació suficient per determinar possibilitat aprenentatges? S’ha realitzat la prova de forma tranquil·la i correctament?
FASE 6 : Valoració psicopedagògica                              DATA:  Març  2018                      HORES:  45  Min   
Objectius: Obtenir informació de l’alumna (si hi ha aprenentatges) Destinataris/àries : alumna
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.Explicació de què farem 2.Valoració amb el test Toni 2 part B (Test Intel·ligència no verbal) 3.Correcció test
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Observació  2.Test TONI 2 (part B)
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. S’ha pogut realitzar el test correctament? 2. S’han obtingut uns resultats que ens ajudin a comprendre l’assoliment d’aprenentatge de l’alumna?
FASE 7: Coordinació professionals de seguiment del centre      DATA: Abril 2018                   HORES: 1h  
Objectius:  Compartir informació sobre les característiques de l’alumna i les necessitats educatives. Destinataris/àries:  professionals del centre
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.Reunió per compartir la valoració psicopedagògica i actualitzar el Pla Individualitzat. 2.Planificació de mesures i suports específics per donar resposta a les necessitats educatives conjuntament.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Reunió 2. Acta de la reunió amb temes tractats i acords presos.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. S’ha compartit la informació de la valoració psicopedagògica amb els professionals de seguiment del centre (inclòs tutor)? 2.S’han establert actualitzacions necessàries en el PI? 3. S’ha realitzat una visió compartida i conjunta del cas? 4. Grau de satisfacció dels professionals del centre vers l’actuació realitzada?
FASE 8: Reunió família                                                 DATA: Abril 2018                                  HORES: 1h
Objectius: Informar a la família de la valoració psicopedagògica i de la actualització del PI, explicant les necessitats educatives observades i l’establiment de mesures i recursos específics planificats. 2.Acompanyar a la família en dubtes, procés, situació (si és necessari). Destinataris/àries: família
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Entrevista per fer la devolució a la família i establir vincles d’acompanyament i treball conjunt.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Entrevista 2. Acta de la reunió dels temes tractats.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. Satisfacció de la familia? 2. S’ha establert una conversa compartida?
Finalment el temps per preparar, elaborar, analitzar, registrar dades i elaboració documents     HORES:1h
Explicació per part de la tutora en diversos moments de la intervenció                                       HORES: 2h

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada