dimecres, 4 d’abril del 2018

CAS 2: AVALUACIÓ PSICOPEDAGÒGICA INICIAL D’UNA ALUMNA PER CANVI CENTRE

Hola a tots/es... a continuació us penjo la proposta que vaig fer per entomar el cas 2 i poc a poc aniré explicant dins de la mateixa entrada tot el procés. Crec que serà més fàcil poder fer un seguiment si exposo les diferents vivències del cas de forma progressiva.

Anem per feina...

CAS 2: AVALUACIÓ PSICOPEDAGÒGICA INICIAL D’UNA ALUMNA PER CANVI CENTRE
Alumna que estava escolaritzada en una escola d’educació especial d’una altra zona i per motius de canvi de domicili familiar arriba a la zona amb la necessitat de canvi de centre.

PROPOSTA DEL PLA DE TREBALL

FASE 1 :   Recepció de la demanda                               DATA:     Febrer 2018               HORES: 20 min
Objectius:Concretar la demanda: canvi de centre degut a canvi de domicili familiar amb necessitat d’elaboració d’un dictamen d’escolarització (alumna amb afectació motriu). És matricula viva
Destinataris/àries:  comissió de garanties d'admissió. 
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Coordinació amb la comissió per concretar la demanda: Alumna provinent centre educació especial altra zona . Per tant serà necessària la realització d’un dictamen d’escolarització.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Reunió
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. S’ha concretat la demanda d’actuació?
FASE 2 : Recollida  de informació i coordinació amb altres serveis, centres o professionals    
DATA:   Març 2018                                                  HORES: 2h
Objectius: Obtenir  informació de l’alumna Destinataris/àries: professionals altra centre, psicopedagog EAP altra zona.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.Coordinació amb la psicopedagoga referent de l’altre centre on estava escolaritzada. 2.Coordinació amb l’escola d’educació on estava escolaritzada per tenir informes, expedients,...
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Coordinació via telefònica i via e-mail psicopedagoga EAP altra zona i professionals centre anterior. 2.Documentació mèdica, escolar,...
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. S’ha  realitzat el traspàs d’informació entre els diferents professionals? 2. S’ha obtingut informació suficient sobre l’alumna que s’ha d’escolaritzar al centre?
FASE 3 : Entrevista inicial amb la família                            DATA:    Abril 2018                     HORES: 1h
Objectius: 1.Establir un primer contacte amb la família. 2. Obtenir  informació, necessitats, dubtes,... 3. Acompanyar en el procés de canvi de zona i de centre .Destinataris/àries: família
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Entrevista amb la família (presentació, informacions vàries:mèdiques, preocupacions, situació familiar,...)
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.Entrevista  2. Certificats mèdics 3. Acta dels temes tractats en la reunió.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. S’ha obtingut la informació necessària? 2. S’ha establert comunicació col·laborativa i participació per part de la família.
FASE 4  : Conèixer l’alumna               Abril 2018                    HORES: 3h                                              
Objectius: Obtenir informació sobre les característiques de l’alumna així com de les necessitat educatives i poder valorar quina és l’etapa més adequada dins del centre..Destinataris/àries:  alumna
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.Presentació i conversa amb l’alumna per conèixer les seves habilitats comunicatives, cognitives,... per tal de poder concretar l’aula més adient dins del centre d’educació especial.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Entrevista 2. Observació
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. S’ha pogut obtenir informació psicopedagògica de l’alumna per fer-nos una idea del nivell i aula on s’ha d’escolaritzar?
FASE 5  : Coordinació amb altres perfils professionals del propi equip per a  la intervenció i el seguiment de l’alumna (fisioterapeuta EAP)         
DATA: Abril 2018                                  HORES: 1h                              
Objectius: Compartir informacions de l’alumna i les seves necessitats educatives i d’equipament específic (demanda conjunta) .Destinataris/àries:  fisioterapeuta EAP
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Coordinació amb la fisioterapeuta de l’EAP per compartir informacions i concretar les necessitats derivades del l’afectació motriu dins del context escolar (possible demanda d’equipament específic).
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Reunió 2. Acta de la reunió on constin els temes tractats.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. S’ha pogut compartir informació per actualitzar les necessitats de l’alumna en el context escolar derivades de l’afectació motriu? 2. S’ha valorat la necessitat d’equipament específic?
FASE 6 : Entrevista final amb la família        DATA: Abril 2018                                              HORES: 1h
Objectius: Compartir la valoració i informar de les necessitats i respostes educatives considerades necessàries. 2. Acompanyar a la família en el procés de canvi de centre..  Destinataris/àries: família
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Reunió per compartir mirada sobre les mesures i suports necessaris per a donar resposta a les necessitats educatives en el centre.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Reunió. 2. Acta de la reunió on constin els temes tractats.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. Grau de satisfacció de la família? 2. Acompanyament a la família? 3. conversa i treball col·laboratiu?
FASE  7: Reunió de traspàs de la valoració al centre receptor , per orientar i assessorar en preparar l’acollida i planificar les  actuacions que se’n deriven.        
DATA: Abril 2018                       HORES:1h                         
Objectius: Compartir informació sobre l’alumna, les seves  característiques i les seves necessitats educatives. 2. Aportar orientacions al centre i als professors per a donar resposta a les seves necessitats educatives i fer el seu pla personalitzat. .  Destinataris/àries: professionals del centre
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Coordinació amb els professionals del centre per compartir informació  i orientar en la resposta educativa. 2. Planificació de  les mesures i suports específics per donar resposta a les necessitats educatives conjuntament.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Reunió2. Registre reunió
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. Grau de satisfacció dels professionals del centre? 2. S’ha concretat les necessitats educatives i establert un treball conjunt?
Finalment el temps per preparar, elaborar, analitzar, registrar dades i elaboració documents HORES: 1h  
Elaboració dictàmen escolarització        HORES :1h
Explicació per part de la tutora en diversos moments de la intervenció         HORES: 2h                          
                                                                                                           

1 comentari: