Hola
a tots/es... a continuació us penjo la proposta que vaig fer per entomar el cas
2 i poc a poc aniré explicant dins de la mateixa entrada tot el procés. Crec
que serà més fàcil poder fer un seguiment si exposo les diferents vivències del
cas de forma progressiva.
Anem
per feina...
CAS 2: AVALUACIÓ
PSICOPEDAGÒGICA INICIAL D’UNA ALUMNA PER CANVI CENTRE
Alumna que
estava escolaritzada en una escola d’educació especial d’una altra zona i per
motius de canvi de domicili familiar arriba a la zona amb la necessitat de
canvi de centre.
PROPOSTA DEL PLA DE TREBALL
FASE 1 : Recepció de la demanda DATA: Febrer 2018 HORES: 20
min
|
Objectius:Concretar la demanda: canvi de
centre degut a canvi de domicili familiar amb necessitat d’elaboració d’un
dictamen d’escolarització (alumna amb afectació motriu). És matricula viva
Destinataris/àries: comissió de garanties d'admissió.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1.
Coordinació amb la comissió per concretar la demanda: Alumna provinent centre
educació especial altra zona . Per tant serà necessària la realització d’un
dictamen d’escolarització.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1. Reunió
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
1. S’ha
concretat la demanda d’actuació?
|
FASE 2 : Recollida de informació i coordinació amb altres
serveis, centres o professionals
DATA: Març 2018 HORES: 2h |
Objectius: Obtenir informació de l’alumna Destinataris/àries: professionals altra centre, psicopedagog EAP
altra zona.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1.Coordinació
amb la psicopedagoga referent de l’altre centre on estava escolaritzada.
2.Coordinació amb l’escola d’educació on estava escolaritzada per tenir
informes, expedients,...
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1. Coordinació via telefònica i via e-mail psicopedagoga
EAP altra zona i professionals centre anterior. 2.Documentació mèdica,
escolar,...
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
1.
S’ha realitzat el traspàs d’informació
entre els diferents professionals? 2. S’ha obtingut informació suficient
sobre l’alumna que s’ha d’escolaritzar al centre?
|
FASE 3 : Entrevista inicial amb
la família DATA: Abril 2018 HORES: 1h
|
Objectius: 1.Establir un
primer contacte amb la família. 2. Obtenir
informació, necessitats, dubtes,... 3. Acompanyar en el procés de
canvi de zona i de centre .Destinataris/àries: família
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1.
Entrevista amb la família (presentació, informacions vàries:mèdiques,
preocupacions, situació familiar,...)
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1.Entrevista 2. Certificats mèdics 3. Acta dels temes
tractats en la reunió.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
1. S’ha
obtingut la informació necessària? 2. S’ha establert comunicació
col·laborativa i participació per part de la família.
|
FASE 4 : Conèixer l’alumna Abril 2018 HORES: 3h
|
Objectius: Obtenir informació sobre les característiques de
l’alumna així com de les necessitat educatives i poder valorar quina és
l’etapa més adequada dins del centre..Destinataris/àries: alumna
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1.Presentació
i conversa amb l’alumna per conèixer les seves habilitats comunicatives,
cognitives,... per tal de poder concretar l’aula més adient dins del centre
d’educació especial.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1.
Entrevista 2. Observació
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
1. S’ha
pogut obtenir informació psicopedagògica de l’alumna per fer-nos una idea del
nivell i aula on s’ha d’escolaritzar?
|
FASE 5 : Coordinació amb altres perfils professionals
del propi equip per a la intervenció i
el seguiment de l’alumna (fisioterapeuta EAP)
DATA: Abril 2018 HORES: 1h |
Objectius: Compartir
informacions de l’alumna i les seves necessitats educatives i d’equipament
específic (demanda conjunta) .Destinataris/àries: fisioterapeuta EAP
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1.
Coordinació amb la fisioterapeuta de l’EAP per compartir informacions i
concretar les necessitats derivades del l’afectació motriu dins del context
escolar (possible demanda d’equipament específic).
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1. Reunió
2. Acta de la reunió on constin els temes tractats.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
1. S’ha
pogut compartir informació per actualitzar les necessitats de l’alumna en el
context escolar derivades de l’afectació motriu? 2. S’ha valorat la
necessitat d’equipament específic?
|
FASE 6 : Entrevista final amb
la família DATA: Abril 2018
HORES: 1h
|
Objectius: Compartir la
valoració i informar de les necessitats i respostes educatives considerades
necessàries. 2. Acompanyar a la família en el procés de canvi de centre.. Destinataris/àries: família
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1. Reunió
per compartir mirada sobre les mesures i suports necessaris per a donar
resposta a les necessitats educatives en el centre.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1.
Reunió. 2. Acta de la reunió on constin els temes tractats.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
1. Grau
de satisfacció de la família? 2. Acompanyament a la família? 3. conversa i
treball col·laboratiu?
|
FASE 7: Reunió de traspàs de la valoració al
centre receptor , per orientar i assessorar en preparar l’acollida i
planificar les actuacions que se’n
deriven.
DATA: Abril 2018 HORES:1h |
Objectius: Compartir informació
sobre l’alumna, les seves
característiques i les seves necessitats educatives. 2. Aportar
orientacions al centre i als professors per a donar resposta a les seves
necessitats educatives i fer el seu pla personalitzat. . Destinataris/àries: professionals del centre
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1.
Coordinació amb els professionals del centre per compartir informació i orientar en la resposta educativa. 2.
Planificació de les mesures i suports
específics per donar resposta a les necessitats educatives conjuntament.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
1.
Reunió2. Registre reunió
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
1. Grau
de satisfacció dels professionals del centre? 2. S’ha concretat les necessitats
educatives i establert un treball conjunt?
|
Finalment
el temps per preparar, elaborar, analitzar, registrar dades i elaboració
documents HORES:
1h
Elaboració
dictàmen escolarització HORES :1h
Explicació per part de la tutora en diversos moments de la intervenció HORES: 2h |
Interessant!
ResponElimina