divendres, 13 d’abril del 2018

COMENCEM LA INTERVENCIÓ EN EL CAS 1: SEGUIMENT D'UNA ALUMNA AMB NEE AL LLARG DE LA SEVA ESCOLARITAT


L’ Alumna l’anomenaré M .B i està escolaritzada en una escola d’educació especial on la psicopedagoga de l’EAP fa un seguiment de la seva evolució. La finalitat és actualitzar el Pla de suport Individualitzat (PI) per ajustar mesures i suports i donar resposta a les seves necessitats actuals.
Anem per fases:

FASE 1 : Recepció de la demanda DATA: Març 2018 HORES: 20 min
Objectius: Recollir la demanda que té el centre
Destinataris/àries: professionals del centre.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Recull del full de demanda. 2. Lectura i anàlisi full demanda
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Full de demanda.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. Queda clara la demanda per part del centre?

Aquesta fase contempla la recepció per part de la psicopedagoga del full de demanda que li fa el centre (omplert pel tutor) vers una necessitat concreta. Conjuntament amb la psicopedagoga llegim i analitzem el que comenten de l’alumna i la situació en que es troba. Ens fem una idea del cas i anotem algun dubte que compartirem en una futura reunió per acabar d’ampliar la informació de la qual disposem.
Aquesta fase jo l’havia posat de forma conjunta amb la reunió amb els professionals del centre, ja que em pensava que la intenció era fer-ho tot en un mateix moment. La meva tutora m’explica que millor fer-ho així, ja que queda un recull per escrit de la demanda i després es pot fer una revisió prèvia abans de parlar amb el tutor per tal de tenir clars els dubtes que poden sorgir. Per tant en aquest cas he tingut que modificar les fases que hem anat duent a terme.
Posteriorment sí que continuaríem amb la reunió:

FASE 2 : Reunió psicopedagoga EAP- tutor DATA: Març 2018 HORES: 1h
Objectius: 1. Concretar la demanda amb els professionals del centre:determinar possibilitats d’aprenentatge. 2. Compartir dubtes i mirades del cas. 3. Conèixer la situació actual dins de l’aula i del centre de l’alumna (aprenentatges, activitats, actuacions,... realitzades).
Destinataris/àries: professionals del centre.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Reunió amb el tutor per compartir mirada de l’alumna.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Reunió 2. Acta dels temes tractats i acordats.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.S’ha concretat la demanda?
2.S’ha establert una mirada col·lectiva del cas per tal de poder entendre’l de forma compartida?

Aquesta reunió va servir per concretar la demanda i establir una mirada col·lectiva i compartida de l’alumna, seguint els objectius i activitats inicialment plantejades. El que realment preocupava al tutor era saber si hi havia possibilitats d’aprenentatge ja que observava que no avançava i això li creava dubtes sobre com continuar treballant amb aquesta alumna. Un aspecte a considerar era que recentment havia tingut crisis epilèptiques no sabien si aquestes podien haver creat seqüeles o no en la M.B. Per tant ens quedava feina per fer.
Els participants en la reunió van ser: tutor, psicopedagoga EAP- jo.
Temes tractats:
- Possible repercussió de les crisis i medicació com a efecte secundari en alguna afectació cognitiva.
- Moment de desenvolupament, ja que està en l'adolescència i aquest fet també modifica l’actitud a l’aula.
- Desenvolupament cognitiu (fa més de dos anys de l'última valoració cognitiva).
- Necessitat d’una revaloració
Així doncs, aquesta reunió va permetre concretar la demanda que es realitzava per part del centre a la psicopedagoga de l’EAP i a més a més es va poder arribar a una mirada conjunta, col·lectiva i col·laborativa del cas.
La valoració és positiva. Crec que el fet de tenir clar quina és la necessitat del centre és imprescindible per a poder realitzar un treball conjunt i per consegüent cobrir les necessitats a través de mesures i suports que pugui tenir l’alumna en el centre.

El nostre treball va continuar uns dies més tard realitzant una reunió amb la família per tal d’obtenir més informació de l’alumna, al mateix temps que informar-la de les valoracions que hi havia intenció de fer:

FASE 3: Reunió família DATA: Març 2018 HORES: 1h
Objectius: 1. Obtenir informació de l’alumna. 2.Informar a la família del procés de valoració que es durà a terme. Destinataris/àries: família
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Entrevista amb la família per informar de la valoració i per obtenir informació de l’alumna, basant-se en una actuació compartida per tal de conèixer les característiques i necessitats de l’alumna.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Entrevista 2. Acta de la reunió 3. Documents mèdics o altres
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. Grau de satisfacció amb la informació obtinguda. 2. satisfacció de la família ?

Els assistents a la reunió: psicopedagoga EAP, mare i germana de l’alumna i jo.
Els temes tractats:
- plantejament de la situació escolar i demanar com la veuen a casa. Comenten que com sempre. Expliquen que últimament ha tingut alguna crisi epilèptica però en general bé.
- Família aporta Informació clínica

La meva valoració és positiva ja que poder participar en una intervenció amb la família ho he trobat molt interessant. M’ha permès conèixer la gran quantitat de recursos i manera d’explicar les idees que té la meva tutora. Crec que l’experiència i la manera com es plantegen les diferents situacions i necessitats a la família és molt important. Cal poder establir un vincle amb aquesta per tal de tenir accés a realitzar un treball conjunt a través de la confiança, la col·laboració,...
Resulta molt interessant veure els recursos que els psicopedagogs posen en joc en les trobades de treball amb les famílies, atenent a l’entorn sociocultural d’aquestes, adequant el registre lingüístic i, establint un vincle gairebé personal, tot i mantenir la relació professional.

En aquesta fase jo vaig participar com observadora ja que no vaig plantejar, informar a la família de la situació però si que vaig col·laborar amb la meva tutora a l’hora de realitzar un anàlisi més exhaustiu posteriorment de la situació.
Vam comentar els temes tractats i de les intervencions futures que podíem fer.
Posteriorment ja passem a la següent fase:

FASE 4: Recollida d’informació de l’expedient i altres serveis externs DATA: Març 2018 HORES: 1h
Objectiu: Obtenir informació de l’alumna Destinataris/àries: neuròleg
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Revisió expedient alumna 2. Coordinació neuròleg (últimament algunes crisis epilèptiques)
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.Coordinació via e-mail i telèfon amb el neuròleg 2. Fitxa de recollida d’informació
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. Grau de satisfacció amb la informació obtinguda. 2. S’ha establert un treball col·laboratiu amb el neuròleg?

En aquesta fase he fet alguna modificació vers el pre projecte ja que només vaig contemplar la coordinació via e-mail però també va haver-hi una conversa telefònica (jo no estant-hi present) però que també va aportar informació al cas: crisis que havia tingut recentment i la medicació actual.
Per altra banda també he afegit la fitxa de recollida d’informació, no contemplada inicialment però de gran utilitat, ja que en aquest registre queda tota la informació recollida i de fàcil accés davant qualsevol consulta necessària.

Més endavant us continuaré explicant el cas...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada