L’
Alumna l’anomenaré M
.B i
està escolaritzada en una escola d’educació especial on la
psicopedagoga de l’EAP fa
un
seguiment de
la seva evolució. La
finalitat és actualitzar el Pla de suport Individualitzat (PI) per
ajustar
mesures i suports i donar
resposta a les seves necessitats actuals.
Anem
per fases:
FASE
1 : Recepció
de la demanda
DATA: Març
2018
HORES: 20
min
|
Objectius:
Recollir
la demanda que té el centre
Destinataris/àries:
professionals del centre.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
Recull del full de demanda. 2. Lectura i anàlisi full demanda
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Full de demanda.
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
Queda clara la demanda per part del centre?
|
Aquesta
fase contempla la recepció per part de la psicopedagoga del full de
demanda que li fa el centre (omplert pel tutor) vers una necessitat
concreta. Conjuntament amb la psicopedagoga llegim i analitzem el
que comenten de l’alumna i la situació en que es troba. Ens fem
una idea del cas i anotem algun dubte que compartirem en una futura
reunió per acabar d’ampliar la informació de la qual disposem.
Aquesta
fase jo l’havia posat de forma conjunta amb la reunió amb els
professionals del centre, ja que em pensava que la intenció era
fer-ho tot en un mateix moment. La meva tutora m’explica que millor
fer-ho així, ja que queda un recull per escrit de la demanda i
després es pot fer una revisió prèvia abans de parlar amb el tutor
per tal de tenir clars els dubtes que poden sorgir. Per tant en
aquest cas he tingut que modificar les fases que hem anat duent a
terme.
Posteriorment
sí que continuaríem amb la reunió:
FASE
2
: Reunió
psicopedagoga EAP- tutor
DATA: Març
2018
HORES: 1h
|
Objectius:
1.
Concretar
la demanda amb els professionals del centre:determinar
possibilitats d’aprenentatge. 2.
Compartir dubtes i mirades del cas.
3. Conèixer la situació actual dins de l’aula i del centre de
l’alumna (aprenentatges, activitats, actuacions,...
realitzades).
Destinataris/àries:
professionals del centre.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
Reunió amb el tutor per compartir mirada de l’alumna.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Reunió 2. Acta dels temes tractats i acordats.
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.S’ha
concretat la demanda?
2.S’ha
establert una mirada col·lectiva del cas per tal de poder
entendre’l de forma compartida?
|
Aquesta
reunió va servir per concretar la demanda i establir una mirada
col·lectiva i compartida de l’alumna, seguint els objectius i
activitats inicialment plantejades. El que realment preocupava al
tutor era saber si hi havia possibilitats d’aprenentatge ja que
observava que no avançava i això li creava dubtes sobre com
continuar treballant amb aquesta alumna. Un aspecte a considerar era
que recentment havia tingut crisis epilèptiques no sabien si
aquestes podien haver creat seqüeles o no en la M.B. Per tant ens
quedava feina per fer.
Els
participants en la reunió van ser: tutor, psicopedagoga EAP- jo.
Temes
tractats:
-
Possible repercussió de les crisis i medicació com a efecte
secundari en alguna afectació cognitiva.
-
Moment de desenvolupament, ja que està en l'adolescència i aquest
fet també modifica l’actitud a l’aula.
-
Desenvolupament cognitiu (fa més de dos anys de l'última valoració
cognitiva).
-
Necessitat d’una revaloració
Així
doncs, aquesta reunió va permetre concretar la demanda que es
realitzava per part del centre a la psicopedagoga de l’EAP i a més
a més es va poder arribar a una mirada conjunta, col·lectiva i
col·laborativa del cas.
La
valoració és positiva.
Crec
que el fet de tenir clar quina és la necessitat del centre és
imprescindible per a poder realitzar un treball conjunt i per
consegüent cobrir les necessitats a través de mesures i suports que
pugui tenir l’alumna en el centre.
El
nostre treball va continuar uns dies més tard realitzant una reunió
amb la família per tal d’obtenir més informació de l’alumna,
al mateix temps que informar-la de les valoracions que hi havia
intenció de fer:
FASE
3: Reunió
família
DATA: Març
2018
HORES: 1h
|
Objectius:
1. Obtenir informació de l’alumna. 2.Informar a la família del
procés de valoració que es durà a terme. Destinataris/àries:
família
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
Entrevista amb la família per informar de la valoració i per
obtenir informació de l’alumna, basant-se en una actuació
compartida per tal de conèixer les característiques i
necessitats de l’alumna.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Entrevista 2. Acta de la reunió 3. Documents mèdics o altres
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
Grau de satisfacció amb la informació obtinguda. 2. satisfacció
de la família ?
|
Els
assistents a la reunió: psicopedagoga EAP, mare i germana de
l’alumna i jo.
Els
temes tractats:
-
plantejament de la situació escolar i demanar com la veuen a casa.
Comenten que com sempre. Expliquen que últimament ha tingut alguna
crisi epilèptica però en general bé.
-
Família aporta Informació clínica
La
meva valoració
és positiva ja que poder participar
en
una intervenció amb la família ho he trobat molt interessant. M’ha
permès conèixer la gran quantitat de recursos i manera d’explicar
les idees
que té la meva tutora. Crec que l’experiència i la manera com es
plantegen les diferents situacions i necessitats a la família és
molt important. Cal poder establir un vincle amb aquesta per tal de
tenir accés a realitzar un treball conjunt a través de la
confiança, la col·laboració,...
Resulta
molt interessant veure els recursos que els psicopedagogs posen en
joc en les trobades de treball amb les famílies, atenent a l’entorn
sociocultural d’aquestes, adequant el registre lingüístic i,
establint un vincle gairebé personal, tot i mantenir la relació
professional.
En
aquesta fase jo vaig participar com observadora ja que no vaig
plantejar, informar a la família de la situació però si que vaig
col·laborar amb la meva tutora a l’hora de realitzar un anàlisi
més exhaustiu posteriorment de la situació.
Vam
comentar els temes tractats i de les intervencions futures que podíem
fer.
Posteriorment
ja passem a la següent fase:
FASE
4: Recollida
d’informació de l’expedient i altres serveis externs DATA:
Març
2018
HORES: 1h
|
Objectiu:
Obtenir
informació de l’alumna Destinataris/àries:
neuròleg
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
Revisió expedient alumna 2. Coordinació neuròleg (últimament
algunes crisis epilèptiques)
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.Coordinació
via e-mail i telèfon amb el neuròleg 2. Fitxa de recollida
d’informació
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
Grau de satisfacció amb la informació obtinguda. 2. S’ha
establert un treball col·laboratiu amb el neuròleg?
|
En
aquesta fase he fet alguna modificació vers el pre projecte ja que
només vaig contemplar la coordinació via e-mail però també va
haver-hi una conversa telefònica (jo no estant-hi present) però que
també va aportar informació al cas: crisis que havia tingut
recentment i la medicació actual.
Per
altra banda també he afegit la fitxa de recollida d’informació,
no contemplada inicialment però de gran utilitat, ja que en aquest
registre queda tota la informació recollida i de fàcil accés
davant qualsevol consulta necessària.
Més
endavant us continuaré explicant el cas...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada