dissabte, 14 d’abril del 2018

CONTINUEM AMB EL CAS 1...


Continuem...
Jo en el meu pre projecte plantejava com a següent fase la valoració psicopedagògica de l’alumna, no contemplant una altra fase prèvia molt important com és la Entrevista amb l’alumna. De manera que a continuació ho faig:

FASE 5 : Entrevista amb l’alumna DATA: Març 2018 HORES: 45 Min
Objectius: 1. Recollir informació de l’alumna parlant de la seva escolarització. 2.Conèixer pensaments i actituds de l’alumna. 3.Fer-la partícep de la intervenció.
Destinataris/àries: alumna
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Presentació 2. Explicació del que volem fer 3. Conèixer pensaments i actituds de l’alumna
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Entrevista
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. S’ha pogut exposar i parlar amb l’alumna? 2. S’ha recollit informació? 3. S’ha pogut establir una conversa agradable i compartida?

És molt important implicar i informar a l’alumna de tot el procés. L’alumna a més, està en edat adolescent i cal ser conscient de la importància de fer-la participar en la intervenció.
La veritat és que va ser una conversa molt fluida on es va mostrar oberta a explicar el que feia a l’aula, les coses que li agradaven i les que no. Nosaltres li vam explicar que en breu l'aniríem a buscar a l’aula per fer uns exercicis i així conèixer una mica millor les seves habilitats i dificultats. Vam comentar que tots tenim punts forts i febles i que ens agradaria poder-ho saber per ajudar-la a millorar i poder aprendre més.
Crec que aquesta fase és de vital importància per a poder establir un vincle amb l’alumna i que es crei un clima de confiança per a poder fer un treball conjunt. Sinó sovint pot resultar difícil establir comunicació, valoració, ... si aquest vincle es fa la intervenció serà més positiva.
Aquesta actuació em va servir per entrar en contacte directament amb els alumnes i el fet d’establir una conversa i parlar de varis temes poder tenir més ganes de continuar avançant. De poder anar fent poc a poc camí...

FASE 6 : Valoració psicopedagògica DATA: Març 2018 HORES: 45 Min
Objectius: Obtenir informació de l’alumna (possibilitats aprenentatges) Destinataris/àries: alumna
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.Presentació i explicació del què farem 2. Valoració utilitzant test Toni 2 part A (Test Intel·ligència no verbal) 3. Correcció test.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Observació 2.Entrevista 3.Test TONI 2 (part A)
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.S’ha obtingut la informació suficient per determinar possibilitat aprenentatge? S’ha realitzat la prova de forma tranquil·la i correctament?


Uns dies abans de fer la intervenció amb la M.B vam quedar amb la tutora i em va explicar una mica en que consistia el test TONI-II que utilitzaríem.
Aquesta valoració la vam realitzar de forma conjunta amb la meva tutora, tot i que va ser ella qui va presentar -me i li va explicar una mica que volíem fer («volem saber com resolts uns exercicis de manera que....») i posteriorment també va ser ella qui ensenyar els exemples del test a la M.B i qui li va passar la prova, per tal que jo pogués observar les consignes verbals que es podien donar.

La participació de la M.B va ser molt bona i vam poder obtenir la informació que volíem. Li vam explicar que passades 1-2 setmanes, si volia li tornaríem a passar i va estar encantada.

La veritat és que el TONI-II malgrat ser un test que no aporta molta informació, en el nostre cas ja ha estat suficient ja que més que saber el coeficient d’intel·ligència ens interessava veure si hi havia aprenentatge. A més:
- és un test ràpid de passar, no es fa pesat per l’alumna (sobretot en un centre d’educació especial)
- Ja havia estat valorada anteriorment (i teníem elements de comparació). El TONI-II li havien passat fa més de dos anys. Important tenir present que com a mínim han d’haver passat dos anys des de l'última valoració per a poder passar el mateix test. Sinó no té sentit la interpretació dels resultats. Al passar més de dos anys, vam aprofitar que teníem unes dades comparatòries per passar aquest.
- Al tenir dos formes (A i B) permet saber si hi ha o no aprenentatge.
Durant la sessió vam passar la Forma A del test.
Correcció i Resultats obtinguts:PD (Puntuació directa)13 punts, CI (Coeficient intel·lectual) 74 i PC 5.
A continuació adjunto el full de resutats de la Forma A.
Aspectes a considerar:
- Percepció bona
- Lateralitat correcta
-Pren atenció a les opcions plantejades tot i que de vegades respon impulsivament.
- Tutora li demana que anomeni les respostes correcta pel nº (resposta correcta 1,2,3,4,5 o 6) ja que ella ho pot fer. En el cas que no es podria fer assenyalant o buscant la opció més adient per a que l’alumna pogués mostrar la resposta.
El proper dia que realitzem al Forma B valorarem si hi ha aprenentatge i caldrà tornar a fer els exemples i realitzar l’altra part de la prova.

La meva vivència de la situació va ser que tingués més ganes de continuar. De poder passar jo la següent prova i experimentar el que estava veient i vivint en aquella sessió.

FASE 7 : Valoració psicopedagògica DATA: Març 2018 HORES: 45 Min
Objectius: Obtenir informació de l’alumna (si hi ha aprenentatges) Destinataris/àries : alumna
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.Explicació de què farem 2.Valoració amb el test Toni 2 part B (Test Intel·ligència no verbal) 3.Correcció test
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Observació 2.Test TONI 2 (part B)
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. S’ha pogut realitzar el test correctament? 2. S’han obtingut uns resultats que ens ajudin a comprendre l’assoliment d’aprenentatge de l’alumna?

En aquesta fase vam passar la Forma B del TONI-II i vaig ser jo qui la vaig portar a terme. Vaig explicar el que faríem i que seria jo qui li ensenyaria els diferents exemples- exercicis a realitzar. LA M. B va estar conforme i vam iniciar la valoració:
- Primerament vam fer els exemples proposats
- Posteriorment vam realitzar els exercicis.
En finalitzar li vaig agrair la seva participació ja que va ser molt bona. Va participar en tot moment i la valoració és molt positiva.
Resultats: PD 17, CI 85 i PC 17 per tant vam poder comprovar que sí que hi havia aprenentatge.

Realment em va sorprendre que amb aquest test que té una rapidesa i és àgil de passar es pogués conèixer dades tant rellevant per a l’alumna. Tinc ganes de poder-lo tornar a passar en algun altre moment. Segons la meva tutora és un test que puntua alt i en determinats casos no és el més adient però com he comentat anteriorment en el nostre cas sí.

No sé si l’heu passat alguna vegada què us ha semblat?? Idees? Propostes??


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada