Continuem...
Jo
en el meu pre projecte plantejava com a següent fase la valoració
psicopedagògica de l’alumna, no contemplant una altra fase prèvia
molt important com és la Entrevista amb l’alumna. De manera que a
continuació ho faig:
FASE
5 : Entrevista amb l’alumna
DATA:
Març
2018
HORES:
45 Min
|
Objectius:
1. Recollir informació de l’alumna parlant de la seva
escolarització. 2.Conèixer pensaments i actituds de l’alumna.
3.Fer-la partícep de la intervenció.
Destinataris/àries:
alumna
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
Presentació 2. Explicació del que volem fer 3. Conèixer
pensaments i actituds de l’alumna
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Entrevista
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
S’ha pogut exposar i parlar amb l’alumna? 2. S’ha recollit
informació? 3. S’ha pogut establir una conversa agradable i
compartida?
|
És
molt important implicar i informar a l’alumna de tot el procés.
L’alumna a més, està en edat adolescent i cal ser conscient de la
importància de fer-la participar en la intervenció.
La
veritat és que va ser una conversa molt fluida on es va mostrar
oberta a explicar el que feia a l’aula, les coses que li agradaven
i les que no. Nosaltres li vam explicar que en breu l'aniríem a
buscar a l’aula per fer uns exercicis i així conèixer una mica
millor les seves habilitats i dificultats. Vam comentar que tots
tenim punts forts i febles i que ens agradaria poder-ho saber per
ajudar-la a millorar i poder aprendre més.
Crec
que
aquesta fase és de vital importància per a poder establir un vincle
amb l’alumna i que es crei un clima de confiança per a poder fer
un treball conjunt. Sinó sovint pot resultar difícil establir
comunicació, valoració, ... si aquest vincle es fa la intervenció
serà més positiva.
Aquesta
actuació em va servir per entrar en contacte directament amb els
alumnes i el fet d’establir una conversa i parlar de varis temes
poder tenir més ganes de continuar avançant. De poder anar fent poc
a poc camí...
FASE
6 : Valoració
psicopedagògica DATA:
Març
2018
HORES:
45 Min
|
Objectius:
Obtenir informació de l’alumna (possibilitats aprenentatges)
Destinataris/àries:
alumna
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.Presentació
i explicació del què farem 2. Valoració utilitzant test Toni 2
part A (Test Intel·ligència no verbal) 3. Correcció test.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Observació 2.Entrevista 3.Test TONI 2 (part A)
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.S’ha
obtingut la informació suficient per determinar possibilitat
aprenentatge? S’ha realitzat la prova de forma tranquil·la i
correctament?
|
Uns
dies abans de fer la intervenció amb la M.B vam quedar amb la tutora
i em va explicar una mica en que consistia el test
TONI-II
que utilitzaríem.
Aquesta
valoració la vam realitzar de forma conjunta amb la meva tutora, tot
i que va ser ella qui va presentar -me i li va explicar una mica que
volíem fer («volem
saber com resolts uns exercicis de manera que....»)
i posteriorment també va ser ella qui ensenyar els exemples del
test a la M.B i qui li va passar la prova, per tal que jo pogués
observar les consignes verbals que es podien donar.
La
participació de la M.B va ser molt bona i vam poder obtenir la
informació que volíem. Li vam explicar que passades 1-2 setmanes,
si volia li tornaríem a passar i va estar encantada.
La
veritat és que el TONI-II malgrat ser un test que no aporta molta
informació, en el nostre cas ja ha estat suficient ja que més que
saber el coeficient d’intel·ligència ens interessava veure si hi
havia aprenentatge. A més:
-
és un test ràpid de passar, no es fa pesat per l’alumna (sobretot
en un centre d’educació especial)
-
Ja havia estat valorada anteriorment (i teníem elements de
comparació). El TONI-II li havien passat fa més de dos anys.
Important tenir present que com a mínim han d’haver passat dos
anys des de l'última valoració per a poder passar el mateix test.
Sinó no té sentit la interpretació dels resultats. Al passar més
de dos anys, vam aprofitar que teníem unes dades comparatòries per
passar aquest.
-
Al tenir dos formes (A i B) permet saber si hi ha o no aprenentatge.
Durant
la sessió vam passar la Forma A del test.
Correcció
i Resultats obtinguts:PD
(Puntuació directa)13
punts, CI (Coeficient intel·lectual) 74 i PC 5.
A
continuació adjunto el full de resutats de la Forma A.
Aspectes
a considerar:
-
Percepció bona
-
Lateralitat correcta
-Pren
atenció a les opcions plantejades tot i que de vegades respon
impulsivament.
-
Tutora li demana que anomeni les respostes correcta pel nº (resposta
correcta 1,2,3,4,5 o 6) ja que ella ho pot fer. En el cas que no es
podria fer assenyalant o buscant la opció més adient per a que
l’alumna pogués mostrar la resposta.
El
proper dia que realitzem al Forma B valorarem si hi ha aprenentatge i
caldrà tornar a fer els exemples i realitzar l’altra part de la
prova.
La
meva vivència
de la situació va ser que tingués més ganes de continuar. De poder
passar jo la següent prova i experimentar el que estava veient i
vivint en aquella sessió.
FASE
7
:
Valoració
psicopedagògica DATA:
Març
2018
HORES: 45
Min
|
Objectius:
Obtenir informació de l’alumna (si hi ha aprenentatges)
Destinataris/àries
: alumna
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.Explicació
de què farem 2.Valoració amb el test Toni 2 part B (Test
Intel·ligència no verbal) 3.Correcció test
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Observació 2.Test TONI 2 (part B)
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
S’ha pogut realitzar el test correctament? 2. S’han obtingut
uns resultats que ens ajudin a comprendre l’assoliment
d’aprenentatge de l’alumna?
|
En
aquesta fase vam passar la Forma B del TONI-II i vaig ser jo qui la
vaig portar a terme. Vaig explicar el que faríem i que seria jo qui
li ensenyaria els diferents exemples- exercicis a realitzar. LA M. B
va estar conforme i vam iniciar la valoració:
-
Primerament vam fer els exemples proposats
-
Posteriorment vam realitzar els exercicis.
En
finalitzar li vaig agrair la seva participació ja que va ser molt
bona. Va participar en tot moment i la valoració és molt positiva.
Resultats:
PD 17, CI 85 i PC 17 per tant vam poder comprovar que sí que hi
havia aprenentatge.
Realment
em va
sorprendre
que amb aquest test que té una rapidesa i és àgil de passar es
pogués conèixer dades tant rellevant per a l’alumna. Tinc ganes
de poder-lo tornar a passar en algun altre moment. Segons la meva
tutora és un test que puntua alt i en determinats casos no és el
més adient però com he comentat anteriorment en el nostre cas sí.
No
sé si l’heu passat alguna vegada què us ha semblat?? Idees?
Propostes??
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada