A
partir d’aquí vam passar a la següent fase:
FASE 8: Coordinació professionals de
seguiment del centre DATA:
Abril 2018
HORES: 1h
|
Objectius:
Compartir informació sobre
les característiques de l’alumna i les necessitats educatives.
Destinataris/àries: professionals del centre
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.Reunió
per compartir la valoració psicopedagògica i actualitzar el Pla
Individualitzat. 2.Planificació de mesures i suports específics
per donar resposta a les necessitats educatives conjuntament.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Reunió 2. Acta de la reunió amb temes tractats i acords presos.
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
S’ha compartit la informació de la valoració psicopedagògica
amb els professionals de seguiment del centre (inclòs tutor)?
2.S’han establert actualitzacions necessàries en el PI? 3. S’ha
realitzat una visió compartida i conjunta del cas? 4. Grau de
satisfacció dels professionals del centre vers l’actuació
realitzada?
|
Vam
realitzar una reunió amb el tutor per tal de compartir la informació
extreta al llarg d’aquests dies. Vam explicar les diverses
valoracions i tenir present que l’alumna sí que té possibilitats
d’aprenentatge. Cal fomentar activitats que siguin del seu interès
i implicar-la en tot el procés.
En
aquesta reunió va aparèixer el Pla de Suport Individualitzat (PI).
Realment molt interessant.
Els
indicadors d'avaluació han sigut positius, ja que vam poder
compartir la informació de forma positiva i col·laborativa per tal
de poder-ho extrapolar a la modificació del Pla de Suport
Individualitzats, en aquells aspectes considerats necessaris a
modificar. El clima de la reunió va ser positiu, permanentment la
conversa de forma tranquil·la i compartida del cas. La satisfacció
dels professionals va ser positiva.
En
aquesta reunió vaig fer d'observadora i de participant activa,
comentant algun aspecte de la valoració.
Us
adjunto algun link per tal de que feu un cop d’ull al PLA DE SUPORT
INDIVIDUALITZAT (PI) realment és molt interessant:
Alguns
models:
Finalment
vam fer la reunió de devolució amb la família:
FASE 9:
Reunió família
DATA: Abril
2018
HORES: 1h
|
Objectius:
Informar a la família de la valoració psicopedagògica i de la
actualització del PI, explicant les necessitats educatives
observades i l’establiment de mesures i recursos específics
planificats. 2.Acompanyar a la família en dubtes, procés,
situació (si és necessari). Destinataris/àries:
família
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
Entrevista per fer la devolució a la família i establir vincles
d’acompanyament i treball conjunt.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1.
Entrevista 2. Acta de la reunió dels temes tractats.
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
Satisfacció de la familia? 2. S’ha establert una conversa
compartida?
|
Finalment
el temps per preparar, elaborar, analitzar, registrar dades i
elaboració documents HORES:1h
|
Explicació
per part de la tutora en diversos moments de la intervenció
HORES: 2h
|
Per
tal d’explicar el que hem anat comentant, que està en una etapa
adolescent en que totes les emocions, actituds,...davant els
aprenentatges varien i cal poder donar resposta. El que ens va quedar
clar és que la M sí que podia aprendre i de fet hi havia
aprenentatge. No era molt alt ja que l’alumna està escolaritzada
en un centre d’educació especial i si contemplem el seu CI veurem
que és baix però això ja ho sabíem i no era la preocupació. La
preocupació estava en si realment podia aprendre o havíem arribat a
un «tope» en el qual havíem de replantejar-nos el treball diari.
La resposta és no. La M pot aprendre i caldrà buscar alternatives
més motivadores per continuar treballant els diferents
aprenentatges.
En
aquesta reunió van assistir: la mare, la germana (que li feia de
traductora a la mare) , la psicopedagoga i jo. En aquesta fase de
devolució jo vaig fer d’observadora però em va agradar poder
veure la relació de confiança establerta i el vincle entre la mare
i la psicopedagoga. És una alumna que ja estava escolaritzada al
centre i la meva tutora és un treball que ha anat fent amb el temps.
És molt important aquest treball conjunt amb la família per a poder
donar resposta a les necessitats educatives de cada alumne. Ja no
només considerant el cas de la M sinó en tots els casos on i
intervé el psicopedagog/a de l’ EAP. Si aquesta relació és
positiva permetrà avançar en el procés més ràpidament i amb
beneficis positius per a tothom.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada