diumenge, 29 d’abril del 2018

ÚLTIMES FASES DEL CAS 1...

A partir d’aquí vam passar a la següent fase:

FASE 8: Coordinació professionals de seguiment del centre DATA: Abril 2018 HORES: 1h
Objectius: Compartir informació sobre les característiques de l’alumna i les necessitats educatives. Destinataris/àries: professionals del centre
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.Reunió per compartir la valoració psicopedagògica i actualitzar el Pla Individualitzat. 2.Planificació de mesures i suports específics per donar resposta a les necessitats educatives conjuntament.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Reunió 2. Acta de la reunió amb temes tractats i acords presos.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. S’ha compartit la informació de la valoració psicopedagògica amb els professionals de seguiment del centre (inclòs tutor)? 2.S’han establert actualitzacions necessàries en el PI? 3. S’ha realitzat una visió compartida i conjunta del cas? 4. Grau de satisfacció dels professionals del centre vers l’actuació realitzada?

Vam realitzar una reunió amb el tutor per tal de compartir la informació extreta al llarg d’aquests dies. Vam explicar les diverses valoracions i tenir present que l’alumna sí que té possibilitats d’aprenentatge. Cal fomentar activitats que siguin del seu interès i implicar-la en tot el procés.
En aquesta reunió va aparèixer el Pla de Suport Individualitzat (PI). Realment molt interessant.
Els indicadors d'avaluació han sigut positius, ja que vam poder compartir la informació de forma positiva i col·laborativa per tal de poder-ho extrapolar a la modificació del Pla de Suport Individualitzats, en aquells aspectes considerats necessaris a modificar. El clima de la reunió va ser positiu, permanentment la conversa de forma tranquil·la i compartida del cas. La satisfacció dels professionals va ser positiva.
En aquesta reunió vaig fer d'observadora i de participant activa, comentant algun aspecte de la valoració.


Us adjunto algun link per tal de que feu un cop d’ull al PLA DE SUPORT INDIVIDUALITZAT (PI) realment és molt interessant:


Alguns models:


Finalment vam fer la reunió de devolució amb la família:

FASE 9: Reunió família DATA: Abril 2018 HORES: 1h
Objectius: Informar a la família de la valoració psicopedagògica i de la actualització del PI, explicant les necessitats educatives observades i l’establiment de mesures i recursos específics planificats. 2.Acompanyar a la família en dubtes, procés, situació (si és necessari). Destinataris/àries: família
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Entrevista per fer la devolució a la família i establir vincles d’acompanyament i treball conjunt.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Entrevista 2. Acta de la reunió dels temes tractats.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. Satisfacció de la familia? 2. S’ha establert una conversa compartida?
Finalment el temps per preparar, elaborar, analitzar, registrar dades i elaboració documents HORES:1h
Explicació per part de la tutora en diversos moments de la intervenció HORES: 2h


Per tal d’explicar el que hem anat comentant, que està en una etapa adolescent en que totes les emocions, actituds,...davant els aprenentatges varien i cal poder donar resposta. El que ens va quedar clar és que la M sí que podia aprendre i de fet hi havia aprenentatge. No era molt alt ja que l’alumna està escolaritzada en un centre d’educació especial i si contemplem el seu CI veurem que és baix però això ja ho sabíem i no era la preocupació. La preocupació estava en si realment podia aprendre o havíem arribat a un «tope» en el qual havíem de replantejar-nos el treball diari. La resposta és no. La M pot aprendre i caldrà buscar alternatives més motivadores per continuar treballant els diferents aprenentatges.

En aquesta reunió van assistir: la mare, la germana (que li feia de traductora a la mare) , la psicopedagoga i jo. En aquesta fase de devolució jo vaig fer d’observadora però em va agradar poder veure la relació de confiança establerta i el vincle entre la mare i la psicopedagoga. És una alumna que ja estava escolaritzada al centre i la meva tutora és un treball que ha anat fent amb el temps. És molt important aquest treball conjunt amb la família per a poder donar resposta a les necessitats educatives de cada alumne. Ja no només considerant el cas de la M sinó en tots els casos on i intervé el psicopedagog/a de l’ EAP. Si aquesta relació és positiva permetrà avançar en el procés més ràpidament i amb beneficis positius per a tothom.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada